• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מדוע בחנוכה כל השמנים מותרים אבל לא בשבת - מה רמזנו לנו כאן חז"ל?



איך החשמונאים נצחו את היוונים, מעטים ביד רבים? ומה זה קשור אלינו? מה ההבדל בין נס נסתר לנס גלוי? מדוע התורה והמצוות לא נותנים מיד תענוג לאדם? מהי המהות של האדם? מה זה הרגל? החשמונאים לא הלכו על מנת למות, הם הלכו על מנת לנצח! כל יהודי הוא בן של הקב"ה, והכל לטובתו! ובזמן הגאולה אדם יגיע שכל חייו היו מתוכננים ולא במקרה, וזה עניין של אמונה. ואמונה מביאה בטחון. כלל בידך, אין מקרה בחיים שלך! אתה ואני סיפור של אלוקים בטבע. כל יהודי הוא התגלות של אלוקים שהקב"ה מספק על עצמו במה שאתה עובר בחיים. ובורא עולם רוצה את הישועה ליהודי יותר ממנו! אבל בתנאי אחד, בהשם אל תמרדו! קשה לך, קשה לך להתאמץ ולהשתנות תודה להקב"ה, קשה לי, תעזור לי, זה חנוכה.
בחנוכה יורד כח גם לנשמות הכי נמוכות והכי מנותקות, ולמה? כדי לעלות את הנשמה. בחנוכה כל השמנים מותרים אבל לא בשבת מה רמזנו לנו כאן חז"ל? מה מיוחד בחנוכה?הרב יחזקאל ניסים בשיחה מיוחדת על חנוכה חזק ביותר!! צפו ושתפו! Rabbi Yehezkel Nissim
 
חזור
חלק עליון