• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מרן הבן בדרך מרן האבא - מרן הרב יצחק יוסף שליט"א זכה בפרס ישראל לכתיבה תורנית

הוגשה עתירה לבג"ץ על הענקת פרס ישראל למו"ר שליט"א:
הדיון בעתירתה לבג״ץ שהגישה עו״ד בתיה כהנא דרור נגד הענקת פרס ישראל לראשון לציון - הרב יצחק יוסף נקבע לתאריך 7.5.2024
 
הוגשה עתירה לבג"ץ על הענקת פרס ישראל למו"ר שליט"א:
הדיון בעתירתה לבג״ץ שהגישה עו״ד בתיה כהנא דרור נגד הענקת פרס ישראל לראשון לציון
מעניין אם כל אלו שקראו לסרבנות, כמובן מהשמאל, אם יכולים לקבל פרס ישראל???
ב"ה שלא השבית לנו גואל האומר את דעת התורה וההשקפה ללא חת ומורא.
אשרי הדור.
 
הוגשה עתירה לבג"ץ על הענקת פרס ישראל למו"ר שליט"א:
הדיון בעתירתה לבג״ץ שהגישה עו״ד בתיה כהנא דרור נגד הענקת פרס ישראל לראשון לציון - הרב יצחק יוסף נקבע לתאריך 7.5.2024
היועמשית בצידו של מרן!
 
[COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.87)]
נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה להעניק פרס ישראל לראשל"צ​

בתשובה לבג"ץ, הביעה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה את עמדתה נגד העתירה שביקשה למנוע את מתן פרס ישראל לראשון לציון והרב הראשי הרב יצחק יוסף (חדשות)​

חזקי שטרן | כיכר השבת | 22:36
[/COLOR]

[COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.87)]
היועמשית לבגץ: אין להתערב בהחלטה להעניק פרס ישראל לראשלצ

(צילום: יעקב כהן)​
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הבהירה היום (חמישי) את עמדתה שאין בסיס משפטי להתערבות בהחלטת ועדת פרס ישראל. זאת בהתאם לעתירה שהוגשה נגד ההחלטה להעניק את הפרס לראשון לציון הרב יצחק יוסף.
הדיון בבג"ץ בנושא ייערך ביום ראשון. "בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון, אין בסיס משפטי להתערבות שיפוטית בהחלטת ועדת הפרס", כתבה מיארה, בעמדת המדינה לבג"ץ במסגרת העתירה שהוגשה.
לדבריה, מגובר בעתירה ללא בסיס. "בית המשפט הנכבד מעולם לא נעתר לעתירה שכוונה כנגד החלטה להעניק את פרס ישראל לזוכה מסוים, על יסוד בחירתה של ועדת השופטים המקצועית, או כנגד החלטה שלא להחזיר לדיון חוזר בוועדת השופטים, והדגיש את חריגותה ונדירותה של התערבות שיפוטית מעין זו", כתבה.
הראשון לציון, כזכור, נבחר לזוכר בפרס ישראל לספרות תורנית על ידי ועדת שופטים מקצועית ובאישור שר החיוך יואב קיש. בעתירה ביקשו לבטל את הפרס בעקבות התבטאויות של הרב הראשי, בין היתר בעניין גיוס בני הישיבות לצה"ל.
כזכור, במוצאי השבת האחרונה, התייחס הראשון לציון, במהלך אירוע 'הקבלת פני רבו' שבמסגרת שיעורו השבועי, לניסים שהתרחשו במהלך המלחמה ויירוט המתקפה מאיראן ואמר כי מדובר בניסים שנעשו בזכות לומדי התורה הקדושה.
לדברי הראש"ל: "13 אלף טילים נזרקו על המדינה שלנו, ב"ה איזה ניסים ונפלאות, בזכות מה זה? בזכות הרמטכ"ל? בזכות בני התורה, בזכות בני הישיבות, שהם עוסקים בתורה. זו ההשקפה הנכונה".
הרב הראשי התייחס לסערה שפרצה בעקבות דבריו בחודש שעבר על חשיבות לימוד התורה והאיום כי החרדים ירדו מהארץ אם יחייבו לגייס אותם: "כשאני אמרתי את זה לפני כמה שבועות, היו כמה ראשי ישיבות הסדר, כיפות סרוגות, שתקפו אותנו בתקשורת בלי בושה, בתקשורת החילונית, דיברו נגדנו, לדבר נגד רב בישראל? איזו חוצפה.
"ראשי הישיבות ההסדר שלחו לי מכתבים שאני אחזור בי. אמרתי, בשום פנים אני לא חוזר בי. אני חוזר ואומר שכל מה שיש לנו שניצלנו מהמלחמה - רק זה בזכות בני הישיבות והאברכים, הם מגנים על עם ישראל. מי שלא מאמין בדבר הזה הוא אפיקורוס".[/COLOR]
 
חזור
חלק עליון