• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מרן הרב מוצפי בדברי קודש על מרן הראש"ל שליט"א

אתמול לאחר הסערה שהתעוררה בעקבות פרסום דברי מרן הראשל אודות ההלל בנגינה, וכידוע מרן הרב מוצפי כבר מחה על זה כמה וכמה פעמים, אתמול באתר 'דורש ציון' מרן הרב מוצפי מחה על כבודו של מרן הראש"ל שליט"א:

שאלה - 285620
הרב יצחק יוסף לא אמר שהרב... רפורמי, רק אמר שזה דרך הרפורמים, נא לדייק בבקשה.
תשובה
אתה צריך לדייק, כי אני לא כתבתי זאת אלא אלמוני מהשואלים כתב, ואני לא יודע עד עתה למי הכוונה, ואתה עצמך סימנת שלש נקודות. ומדוע אתה מוכיח אותי ומעליל עלי לחינם???

דיוק נוסף, הגאון מרן הראשל"צ, לא כותבים את שמו בתואר הרב, כמו כולם, אלא לציין שהוא גדול הרבנים הספרדים בהנהגה, בתורה וביראה.
שאלה - 285626
לכבוד הרב מוצפי שליט"א. רק רציתי למחות על השאלה והתוכחה שהאיש הוכיח את כבוד הרב לגבי הרפורמים וגם התואר"הרב לרב הראשי הגאון הרב יצחק יוסף ממש בושה
תשובה
והוא עוד לא מבין מה זה ערך של גדול בתורה. כמו מרן רבנו יצחק שליט"א בנם של קדושים, כמה ימים ושנים משקיעים בלימוד התורה, לנדד שינה מהעיניים, למנוע ארוחות סדירות מהפה, לא לצאת לחופשות, ולטיולים, גם לא להתרענן, אלא לשבת יומם ולילה באהלה של תורה, ולהיות בקי בכל הספרים, במפרשים ובדברי הראשונים והאחרונים. להעמיק ולצלול בים הגדול של התורה הקדושה, וגם לסבול חירופים וגידופים, ועוד שאת בעול הציבור בענינים קטנים וגדולים.

יש עוד רעה חולה אצל רוב הציבור ולצערינו גם הנקראים חרדים לדבר השם, שהם משווים באותה מדריגה מי שעמל בתורה ביום ובלילה ונעשה גאון בישראל, לבין מי שמזמן זעיר התחיל ללמוד סימן או שנים בשלחן ערוך, ויודע לשאת דברים דרשות או מעשיות בפני ההמון, ואצל עם הארץ שניהם שוים, ואינו מבחין ששני האישים רחוקים במדריגתם כרחוק מזרח ממערב.

ולזה כיוונו דברי התלמוד במסכת שבת קיט, ב.
"אמר רבי יצחק, לא חרבה ירושלים אלא בשביל שהושוו קטן וגדול, שנאמר והיה כעם ככהן וכתיב בתריה הבוק תבוק הארץ. אמר רב עמרם בריה דרבי שמעון בר אבא אמר רבי שמעון בר אבא אמר רבי חנינא, לא חרבה ירושלים אלא בשביל שלא הוכיחו זה את זה, שנאמר היו שריה כאילים לא מצאו מרעה. מה איל זה ראשו של זה בצד זנבו של זה, אף ישראל שבאותו הדור, כבשו פניהם בקרקע ולא הוכיחו זה את זה.
אמר רבי יהודה, לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו בה תלמידי חכמים, שנאמר ויהיו מלעיבים במלאכי האלהים ובוזים דבריו ומתעתעים בנביאיו עד עלות חמת ה' בעמו עד לאין מרפא. מאי עד לאין מרפא? אמר רב יהודה אמר רב, כל המבזה תלמידי חכמים אין לו רפואה למכתו".
 
אתמול לאחר הסערה שהתעוררה בעקבות פרסום דברי מרן הראשל אודות ההלל בנגינה, וכידוע מרן הרב מוצפי כבר מחה על זה כמה וכמה פעמים, אתמול באתר 'דורש ציון' מרן הרב מוצפי מחה על כבודו של מרן הראש"ל שליט"א:

שאלה - 285620
הרב יצחק יוסף לא אמר שהרב... רפורמי, רק אמר שזה דרך הרפורמים, נא לדייק בבקשה.
תשובה
אתה צריך לדייק, כי אני לא כתבתי זאת אלא אלמוני מהשואלים כתב, ואני לא יודע עד עתה למי הכוונה, ואתה עצמך סימנת שלש נקודות. ומדוע אתה מוכיח אותי ומעליל עלי לחינם???

דיוק נוסף, הגאון מרן הראשל"צ, לא כותבים את שמו בתואר הרב, כמו כולם, אלא לציין שהוא גדול הרבנים הספרדים בהנהגה, בתורה וביראה.
שאלה - 285626
לכבוד הרב מוצפי שליט"א. רק רציתי למחות על השאלה והתוכחה שהאיש הוכיח את כבוד הרב לגבי הרפורמים וגם התואר"הרב לרב הראשי הגאון הרב יצחק יוסף ממש בושה
תשובה
והוא עוד לא מבין מה זה ערך של גדול בתורה. כמו מרן רבנו יצחק שליט"א בנם של קדושים, כמה ימים ושנים משקיעים בלימוד התורה, לנדד שינה מהעיניים, למנוע ארוחות סדירות מהפה, לא לצאת לחופשות, ולטיולים, גם לא להתרענן, אלא לשבת יומם ולילה באהלה של תורה, ולהיות בקי בכל הספרים, במפרשים ובדברי הראשונים והאחרונים. להעמיק ולצלול בים הגדול של התורה הקדושה, וגם לסבול חירופים וגידופים, ועוד שאת בעול הציבור בענינים קטנים וגדולים.

יש עוד רעה חולה אצל רוב הציבור ולצערינו גם הנקראים חרדים לדבר השם, שהם משווים באותה מדריגה מי שעמל בתורה ביום ובלילה ונעשה גאון בישראל, לבין מי שמזמן זעיר התחיל ללמוד סימן או שנים בשלחן ערוך, ויודע לשאת דברים דרשות או מעשיות בפני ההמון, ואצל עם הארץ שניהם שוים, ואינו מבחין ששני האישים רחוקים במדריגתם כרחוק מזרח ממערב.

ולזה כיוונו דברי התלמוד במסכת שבת קיט, ב.
"אמר רבי יצחק, לא חרבה ירושלים אלא בשביל שהושוו קטן וגדול, שנאמר והיה כעם ככהן וכתיב בתריה הבוק תבוק הארץ. אמר רב עמרם בריה דרבי שמעון בר אבא אמר רבי שמעון בר אבא אמר רבי חנינא, לא חרבה ירושלים אלא בשביל שלא הוכיחו זה את זה, שנאמר היו שריה כאילים לא מצאו מרעה. מה איל זה ראשו של זה בצד זנבו של זה, אף ישראל שבאותו הדור, כבשו פניהם בקרקע ולא הוכיחו זה את זה.
אמר רבי יהודה, לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו בה תלמידי חכמים, שנאמר ויהיו מלעיבים במלאכי האלהים ובוזים דבריו ומתעתעים בנביאיו עד עלות חמת ה' בעמו עד לאין מרפא. מאי עד לאין מרפא? אמר רב יהודה אמר רב, כל המבזה תלמידי חכמים אין לו רפואה למכתו".
רק דיוק. אני רשמתי את השאלה שעליה נהיה רעש והכל בגלל שלא בהינו אותי נכון. בשאלה שלי באתי לתקן שואל קודם שרשם ש"הרב יצחק יוסף אמר שהאדם הזה רפורמי" אז תיקנתי שמרן לא אמר שהוא רפורמי אלא שהכלי נגינה בהלל זה מעשה של רפורמים. ומו"ר הרב מוצפי הבין שאני בא להעיר ולהוכיח את מו"ר. 2. הסיבה שרשמתי הרב יצחק יוסף בגלל שהגעתי למקס' תיבות ולא היה מקום לרשום מרן הראש"לצ רבי יצחק יוסף ולא היה לי חלילה שום כוונה של זלזול. רשמתי למו"ר הרב מוצפי כמה הודעות של הבהרה וגם ביקשתי סליחה ולא קיבלתי תשובה ואנשים מוחים בי למרות שלא היה לי שום כוונה רעה ובכלל לא באתי להוכיח את מו"ר הרב מוצפי. אם יש כאן מישהון שמקורב למו"ר הרב מוצפי שאני תלמידו שנים שיוכל להסביר לו את זה אני ישמח. תודה רבה
 
רשמתי הבהרה וסליחה 3 פעמים ורשמתי שאני בצער אבל לא קיבלתי תשובה
גם לא יביא לך בפומבי כי האתר מיועד לעניינים כלליים ולא פרטיים,
פעמים רבות נשלחתי על ידי אנשים לבקש סליחה ואמר שלא הקפיד כלל. תפנה אליי בפרטי
 
נערך לאחרונה:
2. הסיבה שרשמתי הרב יצחק יוסף בגלל שהגעתי למקס' תיבות ולא היה מקום לרשום מרן הראש"לצ רבי יצחק יוסף ולא היה לי חלילה שום כוונה של זלזול.
לעניות דעתי זאת אחת הבעיות הקשות שם באתר. מגבלת ה-140 תווים. מסכים שחייב מגבלה, אי אפשר שכל אחד יכתוב מגילת אסתר, אבל לעניות דעתי לאחר ניסיון של שנים, וכן משאלות ותשובות שאני קורא שם, אני רואה את דרך הקיצור של אנשים ובטוחני שיכלו ורצו להוסיף עוד מעט והשאלה היתה נראית אחרת. מסגוננת היטב. תשאלו כמה זה עוד קצת, עפ"י בדיקה שערכתי 165 תווים יספיק בדר"כ.
 
לעניות דעתי זאת אחת הבעיות הקשות שם באתר. מגבלת ה-140 תווים. מסכים שחייב מגלה, אי אפשר שכל אחד יכתוב מגילת אסתר, אבל לעניות דעתי לאחר ניסיון של שנים, וכן משאלות ותשובות שאני קורא שם, אני רואה את דרך הקיצור של אנשים ובטוחני שיכלו ורצו להוסיף עוד מעט והשאלה היתה נראית אחרת. מסגוננת היטב. תשאלו כמה זה עוד קצת, עפ"י בדיקה שערכתי 165 תווים יספיק בדר"כ.
בגלל זה גם לא יכולתי כל כך להסביר את עצמי בשאלה ומו"ר חשב שבאתי להוכיח אותו
 
לעניות דעתי זאת אחת הבעיות הקשות שם באתר. מגבלת ה-140 תווים. מסכים שחייב מגלה, אי אפשר שכל אחד יכתוב מגילת אסתר, אבל לעניות דעתי לאחר ניסיון של שנים, וכן משאלות ותשובות שאני קורא שם, אני רואה את דרך הקיצור של אנשים ובטוחני שיכלו ורצו להוסיף עוד מעט והשאלה היתה נראית אחרת. מסגוננת היטב. תשאלו כמה זה עוד קצת, עפ"י בדיקה שערכתי 165 תווים יספיק בדר"כ.
.
 
נערך לאחרונה:
האתר עובר שידרוג משמעותי. ככה"נ יעשה משהו בנידון.
תראה אני לא חושב שזה עניין של שרתים ולכן מגבילים זה עניין האריכות ש האנשים והסירבול...
אבל לענ"ד שוב, הם צריכים להפנים שם שאדרבה המגבלה הזו למעט מאוד תוווים גורם לאי הבנות, לסירבול השאלות וכו'.
 
לא נושא של שרתים, האתר עובר מבחינת עיצוב וכו' עיצוב מחדש וכו', כנראה שיעשו כמה סוגי פניה שבוחרים מתוך סרגל שלא יכלל במספר התווים, ויעלו ל155 תווים, יצא בערך 25 תווים יותר ממה שהיום
תגיד להם (אם יש לך קשר עפ"י הנראה מדבריך) שעפ"י מחקר מדעי של שנים, הם צריכים 165 תווים.
 
חזור
חלק עליון