אתה חולק לא איתי, עם החזו"ע לפי דבריך ההשוואה שלו היא לא נכונה בין אבלות לדין ת"ח , איני מבין מה הוויכוח כתוב כל זה מפורש שם שהוא משווה בין הדברים ולא כמו שחילקת בין דין תורה לדרבנן.
אני כבר מבולבל מבין שני הנושאים שדיברתי על כך. דייקתי זאת היטב בין מלשון השו״ע, ובין מלשון החזו״ע.
בשו״ע - ברמב כתב ש
דווקא על רבו צריך להתאבל ולקרוע ובסימן רמה (נראה לי) כותב לעניין קימה שלאו דווקא רבו אלא אפילו גדול הדור, אתה רואה שלמרן השו״ע דווקא רבו ולא גדול הדור, ואילו לגדול הדור יש עניין קימה בלבד.
בחזו״ע - בעמוד קכ כתב שגם על גדול הדור צריך להתאבל בעניין חליצת הנעל ואיסור אכילת בשר ויין, ואילו בעמוד רכו כשכתב לסמוך על הרמ״א לעניין קריעה על רבו, לא אמר שגדול הדור נידון כרבו.
וכעת אין הבדל כלל בין דעת השו״ע לדעת מרן בחזו״ע.
כל השאר שכתבתי זה רק לצורך ההבנה הדינית למה פעם אחת אני דן גדול הדור כדין רבו, וכשאני מגיע לקריעה אני לא.
ואם לכבודו קשה לחתור לסברא שלי, הן מבחינה לימודית והן מבחינה סברתית, כת״ר יכול לא להסכים איתי. אבל עד כאן אף אחד לא הקשה קושיא חמורה שלא ראיתי, ועיינתי בדברים הרבה זמן לפני שכתבתים, ונלענ״ד שלמעיין בדבריי יראה שלא כתבתי דברים מסברת לבי אלא אחרי עיון היטב. ואם לכבודו יש קושיא טובה שיקשה אותה ויראה מקום.
וכפי שכתבתי כבר בנושא אחר, כל דבריי הם רק בדרך לימוד, לא בדרך פסק הלכה.