לפו''ר אינו נמצא שם כלל,
אך יעוי' ביביע אומר חלק ב' יו''ד סי' כ''ג אות ו' שם הכריע מדברי החיד''א שאין לברך דיין האמת אלא בשעת מיתה או שמועה או בשעת קבורה,
והנה באמת סתם שעת קבורה הוא באותו היום של המיתה, אך זיל בתר טעמא, דעדיין הוא שעת חימום, והכא בנידון דידן, לווית רבן של ישראל זצ''ל, אין לך שעת חימום גדולה מזו, והרי בהכנות עצמם ללויה הלב נרגש ונחפז, ופוק חזי עכשיו בשעת לילה מאוחרת כזו - מסוק משוטט הלוך ושוב בקול רעש גדול ברחובות בני ברק - וכמדו' אנשים עדיים מסתובבים ברחוב [אולי אין להם מקום לישון - אצלנו בבית מאורחים כבר שתי משפחות...]
כה דברי הצעיר - אחיו של המכונה בשם ''יד יוסף''
שנשמע ונתבשר בשורות טובות,
אגב, בענין הקריעה:
נלענ''ד ברור שהגם שגדולי הפוסקים ובראשם 'השולחן גבוה', ואחריהם רבינו הגרע''י בחזון עובדיה - שהמנהג שלא לקרוע על חכם שמת - ודלא כהש''ס ופוסקים ושו''ע יו''ד סי' ש''מ - מ''מ הכא ברבן של ישראל שליט''א, כו''ע מודו שצריך לקרוע,
והטעם בזה פשוט, דהם נתנו הטעם ''משום דאין לדבר סוף דאם באנו לקרוע על כל חכם וחכם לא נשאר עלינו בגד ביום ביום קרה'', אך הגר''ח קנייבסקי זצוק''ל, 'שר התורה', פשוטו כמשמעו, מי יתן לנו תמורתו, כל התורה כולה ממש, אין עוד כמוהו, ובודאי הדבר ברור הוא שאילו היה בחיים כל הנך גדולים ופוסקים היו מורים בפה מלא שצריך לקרוע עליו, ושאני מכל חכם וחכם בכל עיר ועיר, [ואמנם לפי''ז ברור הוא שה''ה היה צריך לקרוע על עטרת ראשנו רבי עובדיה יוסף זצוק''ל, ומ''מ אין אלו אלא יחידי סגולה, ולא שייך בהם כלל הטעם שכתבו האחרונים הנ''ל. והנלענ''ד כתבתי - להלכה ולא למעשה - יען לא הגעתי עדיין להוראה