אושרי רביב
Well-known member
האם צריך כשרות
האם יש התייחסות למרן שליט"א בזה???
האם יש התייחסות למרן שליט"א בזה???
יעיין כת"ר בשו"ת יחוה דעת חלק ב סימן סא.ידוע כבר שבסיגריות יש בעיה גדולה
זכורני שהייתי עם מו"ר הרה"ג רפאל זר שליט"א בכנס ביד אליהו שבו נכח מרן הראש"ל שליט"א, לפני כמה שנים. ודיבר עמו על כך, ואמר שידבר על כך בלוויין. ואכן דיבר על כך באחד השיעורים (מיד לאחר מכן) בשנים עברו, ותקף את אותם האומרים כן, שצריך כשרות לפסח...ידוע פסק זה של מרן זי"ע, אך נודע בשנים האחרונות מכימאים מומחים שמעורב בכל סוגי הטבק חומרי טעם וריח המופקים מחמץ גמור. וכבר יש כשרות לסיגריות מסוימות לפסח של חברת דובק. כנראה לא סתם. וכן מורה הגאון הרב אהרון בוטבול נר"ו חתנא דבי נשיאה והגאון הר' אופיר מלכא. וכמדומני שבד"ץ בית יוסף נותנים כשרות לדובק ואם אין בעיה, כשרות למה??
צריך למצוא את זה בספר של השיעור השבועי, ועל פי זה למצוא את זה בשיעור.מאיזה טעם סובר להתיר את זה? שמעתי כמה פעמים את הרב בוטבול טוען שזה ראוי לאכילת עז ואינו פסול.
יש לעיין אם מותר להשתמש בכלי זה כל השנה כולה, שהוא קביעות לבטלה ולאיבוד זמן טובא.האם צריך כשרות
האם יש התייחסות למרן שליט"א בזה???
רואים שכבודו אינו מעורב בין הבריות, בפרט בבחורי הישיבות בוגרי הקורונאיש לעיין אם מותר להשתמש בכלי זה כל השנה כולה, שהוא קביעות לבטלה ולאיבוד זמן טובא.
על דא קא בכינא.רואים שכבודו אינו מעורב בין הבריות, בפרט בבחורי הישיבות בוגרי הקורונא
גם אנחנו בוכים, הדמעות זורמות, אבל גם אנחנו זורמים... לא נצליח לשנות אותם, לפחות ננתב אותם לעשות את הבטלה בצורה טובה בלי עבירותעל דא קא בכינא.
לענ"ד זהו תרתי דסתרי, אם ישנה קביעות לבטלה היא גופא חטא ועבירה, ואם זה כמה ביחד ח"ו, לא ימלט שלא יהא שם דיבורים האסורים וכו', וה' הטוב יכפר בעד.גם אנחנו בוכים, הדמעות זורמות, אבל גם אנחנו זורמים... לא נצליח לשנות אותם, לפחות ננתב אותם לעשות את הבטלה בצורה טובה בלי עבירות
בעזרת ה' יהיו לך בנים שקדנים, אבל מה תעשה אם יהיה בן שישב בבית כמעט שנה במצטבר ועכשיו חוזר לישיבה ומנסה ללמוד אבל יש לו פזילה לבחוץ? תלחץ עליו ותגיד לו אל תתבטל עד שהוא יתפוצץ ח"ו, או שתגיד לו בוא נלך ביחד לים נעשה תחרות שחיה נעשן נרגילה, וככה גם שמרת עליו וגם נתת לו חשק להמשיך בישיבה?לענ"ד זהו תרתי דסתרי, אם ישנה קביעות לבטלה היא גופא חטא ועבירה, ואם זה כמה ביחד ח"ו, לא ימלט שלא יהא שם דיבורים האסורים וכו', וה' הטוב יכפר בעד.
מכל אותם הטעמים הנמצאים ביחוה דעתמאיזה טעם סובר להתיר את זה?