אברהם ישעיהו
Member
רציתי לשאול את חברי הפורום, מה יחס מרן זצ"ל, וכן בנו מרן שליט"א, לפסיקות מרן החזו"א, האם כאל שיטת לימוד ופסיקה אחר לגמרי ואין אנחנו צריכים לחוש בדאורייתא למשל לפסיקותיו [כמובן שאת דעתו מביא מרן אין ספור פעמים בשם תואר מכובד מאוד], או שכן יש מקומות שחש, וכן שהחשיב פסיקתו מעל לפסיקות האחרונים [כחשיבות פסיקותיו בחוג חזון איש, כאל דורות קודמים ממש]?
בבקשה לא להיגרר לפוליטקא קטנה, אני רוצה לברר בקטע ההלכתי, לבקיאים בתורת מרן זצ"ל.
מאוד מעניין לבחון את שני גדולים אלו, מרן החזון היה ידוע בגאונותו בכל חלקי התורה, ובשקידתו עד כלות ממש, סגפנותו הגדולה, וההכרעות בכל סוגיא בש"ס אליבא דהלכתא, פיתח והנהיג את המוסג אברך, ואת חשיבות התורה מעל הכל כפשוטו, הנהיג וענה לשאלות בכל תחום, סלל דרך ברורה בעבודת השם, כתב סדרת ספרים על רוב סוגיות הש"ס, או"ח יו"ד אבה"ע חושן משפט קודשים טהרות על סדר הדף וכן ע"פ סימנים. על הרמב"ם, ועוד מאות כתבי יד בהלכה, ספר על אמונה וביטחון, מכתבי השקפה בהרבה תחומים, וכן השאיר אחריו את אחייניו הגדולים, מרן הגרח"ק, מרן הגרח"ג, מרן הגרנ"ק ועוד, אשר היו לגדולי הדור, ועוד אלפים של בני תורה הדבוקים, במשנתו ודרכו, מהם תלמידי חכמים גדולים, מהם פוסקי הלכה מובהקים, ומעל הכל ציבור שמדקדק בהלכה עד קוצו של יוד . ומרן זצ"ל, כבקיא גדול בכל חלקי התורה בתוספת שותי"ם וספרי אחרונים למאות ואלפים, וכאחד שעשה מהפך גדול בציבור הספרדי, הרים קרנם ונטע חזק מאוד את לימוד ההלכה ודרך הפסיקה, היה מנהיגם של מאות אלפים מציבור ירא השם, והעם שבשדות....מגדולי פוסקי האחרונים, השאיר אחריו דור של מאות אלפים שהולך לאורו, השאיר ממשיך לדרכו את מרן שליט"א, ואת בניו הגאונים שליט"א, ועוד מאות מוצי"ם, ופוסקי הלכה מובהקים, שפוסקים ומורים כדרכו.
אצלי נתפסו שני גדולים אלו, כאל כאלו שעשו מהפכה גדולה בציבור היהודי, וכאל שני ענקים שלא היו הרבה זמן לעם היהודי, לכן מאוד מעניין אותי למי שבקיא בתורת מרן, וכן בתורת החזו"א, בעניין הלכתי, כפי ששאלתי בתחילת ההודעה.
בבקשה לא להיגרר לפוליטקא קטנה, אני רוצה לברר בקטע ההלכתי, לבקיאים בתורת מרן זצ"ל.
מאוד מעניין לבחון את שני גדולים אלו, מרן החזון היה ידוע בגאונותו בכל חלקי התורה, ובשקידתו עד כלות ממש, סגפנותו הגדולה, וההכרעות בכל סוגיא בש"ס אליבא דהלכתא, פיתח והנהיג את המוסג אברך, ואת חשיבות התורה מעל הכל כפשוטו, הנהיג וענה לשאלות בכל תחום, סלל דרך ברורה בעבודת השם, כתב סדרת ספרים על רוב סוגיות הש"ס, או"ח יו"ד אבה"ע חושן משפט קודשים טהרות על סדר הדף וכן ע"פ סימנים. על הרמב"ם, ועוד מאות כתבי יד בהלכה, ספר על אמונה וביטחון, מכתבי השקפה בהרבה תחומים, וכן השאיר אחריו את אחייניו הגדולים, מרן הגרח"ק, מרן הגרח"ג, מרן הגרנ"ק ועוד, אשר היו לגדולי הדור, ועוד אלפים של בני תורה הדבוקים, במשנתו ודרכו, מהם תלמידי חכמים גדולים, מהם פוסקי הלכה מובהקים, ומעל הכל ציבור שמדקדק בהלכה עד קוצו של יוד . ומרן זצ"ל, כבקיא גדול בכל חלקי התורה בתוספת שותי"ם וספרי אחרונים למאות ואלפים, וכאחד שעשה מהפך גדול בציבור הספרדי, הרים קרנם ונטע חזק מאוד את לימוד ההלכה ודרך הפסיקה, היה מנהיגם של מאות אלפים מציבור ירא השם, והעם שבשדות....מגדולי פוסקי האחרונים, השאיר אחריו דור של מאות אלפים שהולך לאורו, השאיר ממשיך לדרכו את מרן שליט"א, ואת בניו הגאונים שליט"א, ועוד מאות מוצי"ם, ופוסקי הלכה מובהקים, שפוסקים ומורים כדרכו.
אצלי נתפסו שני גדולים אלו, כאל כאלו שעשו מהפכה גדולה בציבור היהודי, וכאל שני ענקים שלא היו הרבה זמן לעם היהודי, לכן מאוד מעניין אותי למי שבקיא בתורת מרן, וכן בתורת החזו"א, בעניין הלכתי, כפי ששאלתי בתחילת ההודעה.
נערך לאחרונה: