שאלת היחס לצה"ל באספקלריה תורנית

הצבא שלהם הוגדר ע"י ראש הממשלה הראשון "כור היתוך לישראליות" דהיינו מקום ש"מתיך" יהודי חדש ללא שמירת תו"מ ממש עיר הנידחת
אבל החיילים ברובם תינוקות שנשבו שיש להתפלל עליהם בדיוק כמו על השבויים אצל חמס (שגדול המחטיאו יותר מן ההורגו) שלא ינזקו בגוף ובנפש ושיחזרו בתשובה
 
אני מכיר אישית בחור שעכשיו במלחמה התגייס לצבא ולמד עד לפני שנה בישיבה קדושה והכל בגלל ששכנעו אותו בשטויות שהרב עובדיה אהב את חיילי צה"ל והעריך אותם לא פחות מחיילים... ברור שהרב עובדיה כשדיבר לחיילים אמר מה שצריך לומר אבל דעתו האמיתית היתה שרק ורק ורק התורה מגינה והצבא הטמא מסכן אותנו ואת כל היהודים בכל העולם וברור שבחור ישיבה דואג ותורם לעם ישראל ולקיום העולם פי מליארד מכל חייל בעזה, כל מי שמדבר אחרת הדם של אלפי הנופלים לצבא הטמא הוא על הידים שלו ויענש על כך
 
חובת צפיה
 
חובת צפיה
שוב פעם מדמים דברים שאינם דומים מדוע אינכם מבינים שכלפי חוץ חייבים לעודד מי שלא למד בישיבות ואינו מבין את ערך התורה אז משתתפים בצערו עד שיבין אבל מי שלמד בישיבות מבין שרק רק רק רק התורה היא היחידיה היחידה שמגינה ובעצם מחזיקת אתה עולם כולו ולא רק את גבולות הארץ ואם נבקש מטיס קרב לנקות שרותים זה תהיה בגידה וממילא רק התורה היא הערך היחיד ואין שום הכרת טובה למנקי הזבל מהטיסים ואנו מחזיקי העולם וגורמים לחילים ולכל העולם לנשום ולחיות וזה ההבנה הבסיסית שעליה חי החזון עובדיה וכל צדידי הדור ומה שהם עודדו את העם שבשדות זה לתועלת הם חיזקו אותם אבל את האמת בעולם הישיבות ידעו כולם
 
הדברים שכתבת הם השקפה ליטאית שנובעת מהסגירות של הליטאים בתוך עצמם בלי שום קשר לעולם החיצון
אני לא אומר שכל מה שכתבת שקר וטעות,
אבל אם היית קצת יותר מעורה עם העולם הספרדי שיש במשפחה ובמעגל הקרוב הרבה חיילים היית מבין שאי אפשר להתבטא כך בצורה פומבית, ואפילו הייתי אומר שזה טעות לפרסם כזה מאמר במקום ציבורי שעלול לבוא לידים הלא נכונות
עכשיו זה לא הזמן להסתכל על הפצעים המוגלתיים של הצבא, אלא להסתכל על כל חייל וחייל כנשמה יהודית בפני עצמה שיהיה הכי רחוק שאפשר הוא בהבנה שלו מוסר נפש ומסכן את עצמו למען ישראל ועל כך אנו מחזיקים להם טובה ומעודדים אותם
אנחנו נפגשים עם החיילים, מחבקים ומנשקים אותם, מצפצפים להם בכביש לעודד אותם, ולא בגלל שאנחנו רוצים להיות כמוהם אלא כי מגיע להם הכרת טובה, והסיבה היותר חשובה, שבזה מתבטא בעיקר ההבדל בין ההשקפה הליטאית לספרדית, שאנחנו נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לקרב אותם לתורה ולמצוות, נעשה להם מי שברך בפתיחת ההיכל [כן לצה"ל!] ונקרב אותם, ואת המעריצים שלהם שמחכים להסתכל עלינו איך אנחנו מתייחסים
משא"כ הליטאים שחיים בתוך הבועה של עצמם ועל פי רוב אין להם ענין בזה, אלא כמו נוח במבול שישרף כל העולם והעיקר שאני יציל את עצמי וייבדל מכולם מסביב, והעיקר שחס ושלום הבחורים שלנו לא יחשפו למציאות של החיילים והצבא, שזו לא דרכנו!
אני כותב את זה כאן בפורום של מרן הרב עובדיה שזו היתה הדרך שלו ובה אנחנו ממשיכים ללכת

אגב אתמול בנסיעה שמעתי בתוכנית של אבי מימראן שעלה איזה ר"מ בישיבה תיכונית ודיבר בביטחון שהבחורי ישיבה לא פטורים מלקיים את הרמב"ם בהלכות מלכים שלמלחמת מצוה יוצא חתן מחדרו וכו', בהתחלה נבהלתי כי היה נראה שהשדרן לא יודע באמת מה לענות לו, וההוא המשיך ואמר אני יודע מה אומר הרמב"ם, אבל ב"ה שהשדרן התעשת ואמר לו אבל הרמב"ם לא דיבר על צבא כפרני שהרמטכל חילוני וכו', וב"ה מיד אותו דובר חזר בו ואמר נכון לא התכוונתי שזה הצבא שדיבר הרמב"ם וכו', ובזה יהיה טוב אם יהיו אנשים שיוכלו לחדד את ההשקפה הנכונה והישרה ולא ההשקפה המעוותת של אותם דתים לאומים
א: אני חושב שצריך להתבטאות כך בצורה פומבית בשביל שיידעו למה אנחנו בני התורה לא מתגייסים.
ב: אם כבוד הרב רואה אברך או בחור ישיבה שמחזיק את העולם פי כמה וכמה יותר מהחייל גם אותו הרב היה מנשק, ודו"ק.
ומה שמרן הרב עובדיה היה עושה כך זה בשביל לקרב אותם ולחזק אותם שבאמת הם מוסרים נפש וכו'.
 
מתי נבין ונלמד שהבעיה הכי גדולה שלנו שאין לנו שום דובר שמסביר בצורה הברורה והאמיתית (למעט כמה כתבים שבאים ומתרפסים ומתחננים על חיהים באולפני השמאל)
לדעתי הדלה אין כמו השקפתו הטהורה של מרן זצ"ל (לאפוקי מאחרים) כמו שמתבטאת במאמר (המאוד חשוב) המופיע כאן
 
חזור
חלק עליון