הדברים שכתבת הם השקפה ליטאית שנובעת מהסגירות של הליטאים בתוך עצמם בלי שום קשר לעולם החיצון
אני לא אומר שכל מה שכתבת שקר וטעות,
אבל אם היית קצת יותר מעורה עם העולם הספרדי שיש במשפחה ובמעגל הקרוב הרבה חיילים היית מבין שאי אפשר להתבטא כך בצורה פומבית, ואפילו הייתי אומר שזה טעות לפרסם כזה מאמר במקום ציבורי שעלול לבוא לידים הלא נכונות
עכשיו זה לא הזמן להסתכל על הפצעים המוגלתיים של הצבא, אלא להסתכל על כל חייל וחייל כנשמה יהודית בפני עצמה שיהיה הכי רחוק שאפשר הוא בהבנה שלו מוסר נפש ומסכן את עצמו למען ישראל ועל כך אנו מחזיקים להם טובה ומעודדים אותם
אנחנו נפגשים עם החיילים, מחבקים ומנשקים אותם, מצפצפים להם בכביש לעודד אותם, ולא בגלל שאנחנו רוצים להיות כמוהם אלא כי מגיע להם הכרת טובה, והסיבה היותר חשובה, שבזה מתבטא בעיקר ההבדל בין ההשקפה הליטאית לספרדית, שאנחנו נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לקרב אותם לתורה ולמצוות, נעשה להם מי שברך בפתיחת ההיכל [כן לצה"ל!] ונקרב אותם, ואת המעריצים שלהם שמחכים להסתכל עלינו איך אנחנו מתייחסים
משא"כ הליטאים שחיים בתוך הבועה של עצמם ועל פי רוב אין להם ענין בזה, אלא כמו נוח במבול שישרף כל העולם והעיקר שאני יציל את עצמי וייבדל מכולם מסביב, והעיקר שחס ושלום הבחורים שלנו לא יחשפו למציאות של החיילים והצבא, שזו לא דרכנו!
אני כותב את זה כאן בפורום של מרן הרב עובדיה שזו היתה הדרך שלו ובה אנחנו ממשיכים ללכת
אגב אתמול בנסיעה שמעתי בתוכנית של אבי מימראן שעלה איזה ר"מ בישיבה תיכונית ודיבר בביטחון שהבחורי ישיבה לא פטורים מלקיים את הרמב"ם בהלכות מלכים שלמלחמת מצוה יוצא חתן מחדרו וכו', בהתחלה נבהלתי כי היה נראה שהשדרן לא יודע באמת מה לענות לו, וההוא המשיך ואמר אני יודע מה אומר הרמב"ם, אבל ב"ה שהשדרן התעשת ואמר לו אבל הרמב"ם לא דיבר על צבא כפרני שהרמטכל חילוני וכו', וב"ה מיד אותו דובר חזר בו ואמר נכון לא התכוונתי שזה הצבא שדיבר הרמב"ם וכו', ובזה יהיה טוב אם יהיו אנשים שיוכלו לחדד את ההשקפה הנכונה והישרה ולא ההשקפה המעוותת של אותם דתים לאומים