שלא כל התפילות של מנייני הבני תורה האברכים שהש"צ שלהם אישתו עם פאה. תפילותיהן בעייתיות....אפשר לדעת לדידן מה הצד שכן?
אומר מותר שאני.האם כשר לכתחילה ? נקרא ביתו ריקם מעבירות ? נקרא עובר על לא תטוש ?
האם יש פוסקים שכתבו על כך ?
כי על אייפון הם אמרו וע''ז לאמה שתענו ישאלו אותכם אז מאי שנא מאייפון? ומאי שנא משאר הדברים שחידשו גדולי הדור שפסולים לש"צ?
יש הבדל בין ש"צ קבוע לש"צ שאינו קבוע.ראיתי אצל חזנים שהיו אצל גדולי הדור, שנשותיהם הולכות עם פאה.
גם מו"ר מרן הראש"ל שליט"א אף פעם לא מנע ממישהו לעלות חזן, אף שיודע שאישתו עם פאה.
אך אם מתחת למטפחת כבר יש בובו מוגזם ולא צנוע וכדו'
לא מסתבר כן. דאף שיש בובו מוגזם שאסור וכו', אבל ודאי זה עדיף מפאה (עכ"פ לדידן). ואכמ"ל. ובעז"ה בהמשך אבאר עוד.אז עדיף פאה
יראת שמיים זה דבר שאי אפשר לדעת [-נתון לליבו של האדם] ולכן סבורני שאלו הנשמעים לדעת רבותיהם ונשותיהם הולכות עם פאה, [ולא עם משהו שקרוי פאה שאין שום רב שמתיר להכשיל אנשים ביודעים!] הם יראי שמים, ואומנם איכא דרכא אחרינא אך אצלם מה לעשות שאין איסור, כמובן בהיצמדות להלכה הברורה הנשמעת מפי רבותיהם.ב'. עוד פוק חזי מאי עמא דבר, אייפון לא מסונן רק אנשים לא יראי שמים מחזיקים בו (מלבד אנשים מעטים הקוראים את עצמם חרדים שמחזיקים בו) משא"כ פאה, גם בני תורה נשותיהם מסתובבות ככה, וזה מבלבל רבים וגם טובים... אני מדבר גם על הפאה הפרוצה לצערנו שגם ת"ח אשר נשותיהם מסתובבות בפאה ארוכה ופרוצה...
וידוע מה דעת מרן שליט''א על השו''ת הנ''ל....זכורני שבמעין אומר מובא בשם מרן זצ"ל שאין להעלותו
אבל מסתבר שמרן זיע"א דיבר למי שרבותיו אוסרים לו, ולענ"ד לא על זה נידון השאלהיש הסרטה ידועה ממרן זיע"א שבעל שרוצה שאשתו תהיה דוקא עם פא"נ אין לו ירא"ש.
מכאן ואילך זיל גמור. ודוק.
לקולא. לחומרא מי אמר?וידוע מה דעת מרן שליט''א על השו''ת הנ''ל....
אפשר הכי ואפשר הכי.אבל מסתבר שמרן זיע"א דיבר למי שרבותיו אוסרים לו, ולענ"ד לא על זה נידון השאלה
גם למי ששאל את רבו, ורבו התיר לו לכתחילה?בפרט שענין פ"נ לדעת מרן אינו קשור לספרדים ואשכנזים/ מרוקאים וכד'. ז"א לדעתו הדבר אסור על כולם.
אין לך עוד נושאים להתעסק בהם חוץ מקשקושים??!!גם למי ששאל את רבו, ורבו התיר לו לכתחילה?
לענ"ד מי שרבותיו אוסרים לו ובכל אופן ביתו אינו נקי מעבירות, אין שום צורה שיוכל להיות ש"ץ, אבל אם מרן אוחז שלכולם אסור [ז"א גם למי שהתירו לו בפירוש ולכתחילה] כמובן שמי אני שבכלל יכתוב אחרת אבל זה ממש מפליא אותי.