• ברוכים הבאים לפורום החדש להנחלת מורשתו של מרן. אתם מוזמנים להתחבר לפורום ולהיות חלק מהנחלת המורשת!

הודעות פרופיל חדשות

להתייעץ. סליחה על האריכות וכמות ההודעות כי יש מגבלה למילים וזה כל פעם עוצר.
תודה רבה אריכות ימים ובריאות נחת ושמחה כי"ר.
ה
הרב שמעון ללוש
ב"ה.
שלום וברכה.
הסיפור נשמע לא נעים בכלל, כואב לי המצב שלכם שכבודו מתאר.
כבודו ינסח מכתב מסודר של הבעיה, עם פרטים ברורים כמה שאפשר,
ובל"נ אנסה לשלוח אותו אולי למרן הראש"ל שליט"א או לחכם אחר שבאפשרותו לפעול בענין או לחילופין להוציא מכתב ברור בנידון.
ביקרא דאורייתא ובשורות טובות
וזה גובל בגזל. שום דבר לא השתנה מאז ולהיפך שמעתי שאמרו למאן דהו שאם הוא רוצה להכניס את בנותיו לביה"ס שישלם על כל השנים שלא שילם על אף שלא ידע מכך שיש מס קהילה. שאלתי היא איך ניתן לעצור זאת? לצערי גם הרבנים הספרדים בעיר שותקים. לי נמאס לשתוק. אני הקטן חשבתי אולי להפיץ מכתב שבו יפורט הדין הזה שאין להם רשות להכריח אותנו וכשיש כח מהציבור אולי בע"ה הם יפסיקו במלחמות שלהם. אשמח מאוד אם הרב יוכל לייעץ לי כי אין הרבה עם מי..
של המועצה ומקוה שאין לי מושג מה הכוונה שצריך לממן מקוה. המחיר שלהם הוא 40 שקלים לחודש לכל מי שרוצה להיות חלק מהקהילה. הדבר נהיה הכרח שמי שלא ישלם (ומסתמה זה דווקא לספרדים וחלק מהאשכנזים לצערנו) לא יכנס למוסדות החינוך. אני שלחתי מכתב בעילום שם לדיין של הקהילה שאין להם היתר להכריח את כולם לפי המתבאר ביבי"א ח"ז על מיסים ללומדי תורה. פירטתי הסוגיא שיש לכל בן תורה טענה של קים לי ואין הם יכולים לכפות עלינו בצורה כזאת.....
רציתי להתייעץ עם הרב על דבר קצת אישי וגם ציבורי. אני גר באחד מערי הדרום ויש שם קהילה חרדית די גדולה שהולכת ומתרחבת ב"ה כן ירבו. והקהילה מנוהלת בעיקר מהרבנים האשכנזים. והם שולטים על מוסדות החינוך והסיבה לכך כי רוב הציבור כולל הספרדים הולך למוסדות שלהם כי הם יותר טובים מהמוסדות הספרדים לצערינו (ובדקתי זאת ויש אמת בדבר). הם יסדו 'מס קהילה' שהולך לצרכים של הקהילה כלומר לממן דירה לבית דין (אשכנזי) עירוב מלבד העירוב...
שלום וברכה לכבוד הרב
אני מאוד נהנה לקרוא את התשובות של הרב מאוד מחכימות יישר כחכם תמשיכו להגדיל תורה בע"ה. לגבי השאלה האחרונה על חיבוק ונישוק בבית הכנסת בילקוט יוסף ס' רפב סעיף סד (מהדורת תשע"ג) הרב כתב שאם הם מתעקשים יש ללמד עליהם זכות שאינם עושים כן לחיבה אלא לשם כבוד.

קישורים לאתר 'מורשת מרן'