Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.
שלום וברכה לחברי הפורום שליט"א.
במשפחתינו עבר מדור לדור שאנחנו מצאצאי החיד"א, ואף כתוב על אחד מהקברים במשפחה.
וחשקה נפשי למצוא את שמות השולשלת וצאצאי החיד"א, לבחון את הקשר שלנו בדיוק. אם יש למישהו קישור או אתר לחיפוש [הפתוח בנטפרי], אשמח מאוד
תודה מראש.
שקשור לק"ש.
מובא שם הש"ג שדיבר על רשות הרבים וכלשונו " אין בזה משום פריעת ראש". המג"א שכותב במפורש לצאת לרשות הרבים. וגם המ"ב מדבר להדיא לרשות הרבים.
וכן בסימן ש"ג מובא הש"ג, ושם בהדיא מדובר על יציאה לרשות הרבים.
נכדו של הח"ח, הגאון ר' הלל זקס זצ"ל. העיד אחרת מכבודו. והתיר פאות.
להתחזק...
א. השלטי גיבורים מג"א, מתירים אפילו בשערות עצמה לכסות את הראש, אין יותר טבעי מזה [הובא במ"ב ע"ה].
ב. פאה זה כמו בגד, הבגדים השתנו וכנ"ל הפאות, וכמו שלבגדים יש גדרי צניעות כנ"ל לפאות. זו דעת הגדולים שהתירו, והגדולים שמתירים החיים עימנו, אתה יכל ללכת לשאול אותם.
ההגדרות וההכללות והסלט הלא קשור...
רק רציתי לומר שהיות ויש שיטות בדבר
לא נאה לכתוב בעלון בצורה כזאת
אין מה להגיב
אנחנו פוסקים כמרן אין מה להיבהל
הובאה דעת מרן ביביע אומר במלואה.
אני מבחינתי עשיתי את מחאתי
ותרמתי לציבור קצת אור על הסוגיא.
ואם המנהלים החשובים רוצים שאמחוק משהו ממה שהעלתי, כדי שלא יטושטש דעת מרן זצ"ל, אמחוק בשמחה.
דעת מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל.
במהלך שיעורו [א' חשוון תשס"ט] היומי של מרן הגרי"ש אלישיב במסכת שבת, פסק בזה"ל "אם הולכים כמו פרועת ראש כמו שיש כאלו שהולכות - צריך לדעת שזה איסור גמור". כשאחד התלמידים שאל האם אשה זו עוברת על דת יהודית ותצא בלא כתובה?, השיב הגרי"ש בחיוב.
התייחסות ראשונה ופומבית...
מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל.
שו"ת יביע אומר חלק ה - אבן העזר סימן ה
בדין: פאה נכרית.
לשאלת רבים וכן שלמים אם מותר לאשה נשואה לצאת לרשות הרבים: בפאה נכרית לראשה, במקום מטפחת או כובע? [וכבר גליתי דעתי בזה בקצרה בשו"ת יביע אומר ח"ד (חאה"ע סי' ג אות ג) פתח קישור להחמיר. אך בהיות שבזה"ז פשתה המספחת...
כבודו טועה
אני מכיר את הכותב, הוא אברך אשכנזי, שלמד את הסוגיא, ויצא לו להתיר, ואמרתי לו שיעיין ביביע אומר, וירוה נחת. ראה למד, וכתב, האמת שעשה תמצות קצר דעתו וראיותיו של מרן ארוכות, אבל לקלוט את התמונה זה נראה לי בסדר.
א. השלטי גיבורים והמגן אברהם מתירים אפילו באישה שחתכה שערות של עצמה ומכסה איתם את הראש. וכי אם שערותיה יפות אסור? המשנה ברורה הביא את דעת המגן אברהם.
ב. הפוך האגרות משה שולל את חשש מראית העין [כמבואר, צוטט לעיל]. ואם יש חילוקים, למה לא חילק לשואל שם.
הטענה חוזרת ונשנית, פאה זה כמו בגד נקודה...
לא תפקידי להתערב לאנשים בדעותיהם האישיות. אבל שמעלים כזה דבר לפורום נכבד כזה, מן הראוי להעמיד את הדברים על דיוקם. ובד בבד לשמור על דעתו הברורה של מרן זצ"ל לאסור.
ללמוד ולדעת את השיטות זה חשוב ונצרך
הלכה למעשה- מרן זצ"ל פוסק דורינו.
שלא יצא מכשול תחת ידי
דעת מרן לאסור. וכן דעת גדולי אחרונים. וכל תלמידי מרן זצ"ל ובנו מרן שליט"א.
יש המתירים. ופאה כבגד. אם כל גדרי הצניעות. בגד אדום אסור פאה בולטת וכו' אסורה- לפי כל השיטות.
וזה פשוט.
מתיחס בעיקר למראית העין. כדביארנו, רובם ס"ל שזה נחשב כיסוי יש שאסרו מדין דת יהודית ויש משום מראית העין, נפק"מ גדולה לפאות דורינו שאולי לא יבחינו שזה פאה.
יש לציין דדעת רוב ככל המתירים שצריך היכר ומספיק אפילו קטן, שיבחינו שזה פאה. [דעת מרן דגם דת יהודית וגם מראית העין וגם בחוקותיהם. עיין יביע...