• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

תוכן לאחרונה על ידי זהר

  1. ז

    בירור כוונת התוספות פסחים מז. ד"ה נאכל

    האם יש מי שמוכן לנסות לעזור לי בענין, זה ממש מטריד אותי....
  2. ז

    בירור כוונת התוספות פסחים מז. ד"ה נאכל

    מדוע אתם הולכים סחור סחור, אנא בארו לי באופן פשוט וברור, כיצד מוכח מדברי רבא, שהטעם הוא 'כי היכי דלא לזלזלו ביה'. [אין לי כל ענין להתוכח, אני משווע להבנה ברורה]. התוס' רק מבארים את דברי רבא, 'מי לא מודה ריוחב"ז שאם באו מן המנחה ולמעלה שנוהגין אותוהיום קודש ולמחר קודש', שזה עולה עולה על קודם...
  3. ז

    בירור כוונת התוספות פסחים מז. ד"ה נאכל

    ראיתיו אף קודם להעלאת השאלה בפורום, אך הא גופא לא הבנתי, שמה שאינו יו"ט מה"ת, מוכרח בלא"ה, וכמו שביארתי קודם לכן, והטעם שרבנן גזרו דלהוי יו"ט, לא נתבאר בביצה. צר לי, אך לא הבנתי כיצד אתם רואים בדברי רבא שהטעם הוא 'כדי לא לזלזלו ביה', מדברי רבא מבואר דבר אחד, שלאחר החורבן, לא ביטלו את הדין שאם...
  4. ז

    בירור כוונת התוספות פסחים מז. ד"ה נאכל

    * מה ש'נהגו אותו היום קודש ולמחר קודש', מפורש במשנה בר"ה. * מה שעיקר היום הוא היום השני, אינו מוזכר כלל בביצה, ומצד שני מוכרח הוא בלא"ה משני טעמים, א. מצד הדין - כיון שלא קיבלו בי"ד עדות ביום שלשים, ממילא נקבע היום השני (יום ל"א) כיום א' בתשרי, שאין החודש מקודש עפ"י הראיה אלא עפ"י בי"ד, ואם לא...
  5. ז

    בירור כוונת התוספות פסחים מז. ד"ה נאכל

    התוספות דנים בביאור דברי המשנה המובאת בגמרא, שלחם הפנים היה נאכל לאחד עשר יום, כשהיו שני ימי ר"ה חלים בחמישי ושישי. ומבארים התוספות, דהכוונה כשבאו עדים מן המנחה ולמעלה, ביום חמישי (ל' באלול), שאין מקבלין את עדותן, ונוהגין אותו היום קודש ולמחר קודש, כמבואר בר"ה ל: שאז היום השני (יום שישי, ל"א...
חזור
חלק עליון