• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

תוכן לאחרונה על ידי מבקר

  1. מ

    בצל ושום

    בהליכ"ע ח"ז מתיר בדיעבד אפי ללא תערובת כלל
  2. מ

    הופעה מעורבת בצמד מילים מכובסות "ישיבה מש(פ)חתית"

    על כגון אלו נאמר בישעיה "בפיו ובשפתיו כבדוני וליבו ריחק ממני"
  3. מ

    קפנדריא בסוכה

    נ"מ למ"ש לעיל היתר אם היה שביל מעיקרא דלטעם בזיון שרי ולטעם קפידא דבעה"ב לא
  4. מ

    קפנדריא בסוכה

    א"כ האיסור אינו משום בזיון הסוכה אלא מצד קפידת בעה"ב?
  5. מ

    כתיבת מילים בשבת עם אוכל??

    כל ספר על הלכות שבת מדבר ע"ז
  6. מ

    קפנדריא בסוכה

    לפי המבואר בשו"ע סימן קנ"א כמדומני ס"ה ע"פ הגמ מגילה כט שאם היה המקום שביל מעיקרא שרי יתכן ללמוד גם לכאן דשרי כיון שמסתמא שימש אותו מקום למעבר קודם שנבנתה הסוכה
  7. מ

    כתיבת מילים בשבת עם אוכל??

    עי סימן ש"מ ס"ג ברמ"א משנ"ב ואחרונים שם באורך
  8. מ

    נגיעת נשים בספר תורה

    כמדומני ביחוה דעת חלק ג סימן ח ועי גם טה"ב ח"ב עמוד רד רה
  9. מ

    פומפיה לגירוד גבינה

    עי שו"ע תק"ד ס"ג בהגה
  10. מ

    סחיטת לימון

    האם מותר לסחוט לימון ביו"ט במסחטה ידנית (להבנת מרן הגר"ע בדעת מרן המחבר שמותר סחוט לימון אף בשבת) וכפי שמותר לטחון שום וכיו"ב בפומפיה ביו"ט?
  11. מ

    נענע לא חסלט - נטילת נשמה

    לענין שטיפת ירקות עליים לא חסלט בשבת לכאורה נוגע בדין פסי"ר במלאשצל"ג שממרן סימן רע"ז ס"א גבי פתיחת דלת בפני הנר דאסר משמע דפסי"ר במלאשצל"ג אסור.אך בחזו"ע ח"ה במלאכת צד עמ קכ"ד בהערה נראה שם שמיקל וציין לחזו"ע ח"ג עמ תסט דכתב שם לחלק בין כיבוי לשאר מלאכה שאצל"ג דדוקא גבי כיבוי כתבו תוס והר"ן...
  12. מ

    פומפיה לגירוד גבינה

    ט"ס וצ"ל סימן שכא ס"י
  13. מ

    ברכת כהנים קטן וגדול האם קוראים כהנים בדעת רבנו

    ראה בילקוט יוסף שכתב בשם האחרונים שלא קוראים כהנים כאשר קטן וגדול נושאים כפיהם יחד
חזור
חלק עליון