• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

תוכן לאחרונה על ידי shahar

  1. S

    מקום הנחת תפילין של יד

    שלום רב 1. בזמננו שהתפילין הן גדולות יחסית, האם יש אפשרות מעשית להניח את התפילין בחצי התחתון של הקיבורת? נראה שזה לא אפשרי. ובפרט בשל החשש שמא ירד למטה מהקיבורת ששם לכולי עלמא אינו מקום תפילין. 2. מי שמניח בחלק העליון של הקיבורת בגלל הנ"ל האם נקרא שיוצא ידי חובה רק בדיעבד? תודה רבה
  2. S

    ברכה על מעדן כקינוח סעודה

    שלום רב למיטב הבנתי אנחנו דנים מעדן כספק משקה ולכן לא מברכים עליו ברכה אחרונה כשנאכל ביותר משיעור שתיית רביעית. לאור האמור, האם אין לברך שהכל על מעדן הנאכל כקינוח סעודה שמא הוא משקה (וביותר בשבת שיש קידוש הפוטר את המשקים) ? הערה לצורך הבנה: על גלידה לא מברכים בסעודה כי למעשה היא מים קפואים...
  3. S

    היסח הדעת בברכות

    שוב תודה לרב ויישר כח.
  4. S

    היסח הדעת בברכות

    תודה לרב על התשובה. עדיין יש נקודה לא ברורה: ידוע פסק מרן זצ"ל לעניין ליל שבועות שברכה אחת פוטרת את כל מה שיאכל וישתה כל הלילה. לדוגמא: אדם לומד בבית הכנסת. בשעה 12 בלילה מרגיש צמא, נכנס למטבח ושותה לרוויה, מברך ברכה אחרונה, זורק את הכוס לפח וחוזר ללימוד. בשעה 2 בלילה שוב צמא וניגש למטבח לשתות...
  5. S

    היסח הדעת בברכות

    אדם שברך בבוקר שהכל על קפה בסתם. בצהרים רוצה לאכול בשר. האם צריך לברך שהכל ? הנושאים שהייתי רוצה להבין: 1. לפי מה שכתב הרמב"ם שכל עוד לא גמר בליבו שאינו רוצה לאכול ולשתות אין היסח הדעת אפילו עבר כל היום - לכאורה לא צריך לברך 2. לפי דברי הרשב"א שברכה בסתם ללא כוונה מפורשת לא יכולה לפטור מאכל יותר...
חזור
חלק עליון