• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

הרב צבי קושלבסקי לא הופתע כלל שנולד לו ילד! היה ברור לו שהשם יביא לו ילד! כי ה' רוצה לשמח אותו!...

ב'ה יש לי בן תסמונת דאון, האם שייך שאבטח בבורא עולם חזק חזק, והתסמונת תיעלם????
יש דרגות בבטחון, יש את הדרגה שכתב החזו"א שבטחון הוא להאמין שהכל לטובה. אך גם החזו"א מודה (כפי שהאריך בספר שלוות הנפש) שיש דרגה גבוהה מזו בבטחון, והיא כרבנו בחיי ועוד ראשונים, שיכול לבטוח בה' שימלא מבוקשו לטובה ולברכה.

תראה, בטחון בה' זה דבר הכי חזק שיש, ואף יותר מהתפילה, ויש בזה כאמור דרגות, וכבר נאמר בפס' הבוטח בה' חסד יסובבנהו. ורבנו בחיי חיבר על זה חיבור "חובות הלבבות שער הבטחון" ושם הוא מבאר איך ניתן להגיע לדרגה זו, ויש 7 סיבות ואח"כ מביא עוד 5 סיבות שאם ידע אותם האדם, בטחונו יהיה שלם בקב"ה. [והגה"צ רבי יגאל כהן שליט"א חיבר על זה פירוש נפלא השווה לכל נפש].

ובספר שלוות הנפש מבואר שיתכן מקרים ובהם ואדם בטח ובכ"ז לא קיבל את מבוקשו, או בגלל שלא בטח מספיק, או בגלל שהקב"ה יודע שיותר טוב בעבור האדם אחרת. ויש בזה אריכות גדולה. ובספר שלוות הנפש האריך הרחיב בכל זה.
 
כל התולה תקוותו בנסים בלבד ללא התכשרות נאותה, ללא התגלות, ללא הרגשה אלוקית לאמיתה וללא סייעתא דשמיא, הריהו מתאווה למה שאיננו מתאים לו, וחוטא בחוצפה המביאה לחילול ה', ואין ספק שיבוא על עונשו (רבי אברהם בן הרמב"ם)
 
היכן הישיבה של הרב קושלבסקי? ומה השם של הישיבה?
 
חזור
חלק עליון