עלה יעלהביו"ד סימן י' יש שם התכתבות בינו לרבינו יעקב חיים סופר הי"ו.
עלה יעלהביו"ד סימן י' יש שם התכתבות בינו לרבינו יעקב חיים סופר הי"ו.
אנא יעלה לי זאת כבודו שליט"א...ביו"ד סימן י' יש שם התכתבות בינו לרבינו יעקב חיים סופר הי"ו.
כוונתך גם בדעת הראב"ד?באחרונים יש מקום יותר לומר שציינו למחבר פלוני רק למ"מ, כי לא כל הספרים ידועים ומצויים תמיד.
משא"כ בראשונים שמביאים ראשונים אחרונים, ששניהם נתפשטו, מאיזה טעם יביאו בשתיקה אם לא דס"ל כוותיה. ודו"ק
האמת שלא עיינתי בכל השרשור, למה כבודו מתכוין?כוונתך גם בדעת הראב"ד?
הראב"ד הוחרג בנידון זה, שאע"פ שאינו משיג על הרמב״ם אין זה מחייב שסובר כמותו, כמו שהובא לעיל מהגרי"ח סופר שליט"א ומהגר"ד לנדו שליט"א (והוא הוסיף גם מהרמב"ן כן), עיין לעיל.האמת שלא עיינתי בכל השרשור, למה כבודו מתכוין?
על פניו, אינו דומה אם אינו משיג על הרמב"ם, לבין ראשון שמצטט ראשון אחר.הראב"ד הוחרג בנידון זה, שאע"פ שאינו משיג על הרמב״ם אין זה מחייב שסובר כמותו, כמו שהובא לעיל מהגרי"ח סופר שליט"א ומהגר"ד לנדו שליט"א (והוא הוסיף גם מהרמב"ן כן), עיין לעיל.
????כשמרן ז"ל בבית יוסף מביא דעה ולא מביא חולק, עיין בחקרי לב (מהדו"ב חו"מ סימן קנ"ז הגב"י ס"ק ל"ט), שנוקט שאין מוכרח שכך סבירא ליה.
לזל"ד. ואין מקרא יוצא מידי פשוטו.לכאו' יש לחלק בין מקום שדבריו לא נראים לו, שבזה מיירי הכה"ח, לבין מקום שלא הכריע בזה ומ"מ אין לו השגה עליו, שבזה מיירי החיד"א.
וידיעת ההפכים שווה.וכן כל דבר שנראה לפענ"ד שאינו מחוור לענין דינא איני מעתיקו.
מה השאלה?????
למיטב ידיעתי דבר זה שנוי במח' שכן יש הסוברים שמה שהובא בב"י כוונת הב"י לפסוק כן להלכה.עיין בחקרי לב (מהדו"ב חו"מ סימן קנ"ז הגב"י ס"ק ל"ט), שנוקט שאין מוכרח שכך סבירא ליה
וכי מדידי היא?! אלו דברי החקרי לב ז''ל. עיי"ש.למיטב ידיעתי דבר זה שנוי במח' שכן יש הסוברים שמה שהובא בב"י כוונת הב"י לפסוק כן להלכה.
כבודו יוכל לעלות צילום?וכי מדידי היא?! אלו דברי החקרי לב ז''ל. עיי"ש.
נכון אבל יש בדבר מח'וכי מדידי היא?! אלו דברי החקרי לב ז''ל. עיי"ש.
כעת אין לי אוצה"ח, אם אוכל בהמשך בל"נ.כבודו יוכל לעלות צילום?
???כעת אין לי אוצה"ח, אם אוכל בהמשך בל"נ.
המ"מ טעות!כשמרן ז"ל בבית יוסף מביא דעה ולא מביא חולק, עיין בחקרי לב (מהדו"ב חו"מ סימן קנ"ז הגב"י ס"ק ל"ט), שנוקט שאין מוכרח שכך סבירא ליה.