כיבוי החשמל טרם הדלקת נרות שבת

יוסף דהן

Well-known member
האם מה שכתב מרן זצל שנכון להחמיר או אפי' נכון מאד להחמיר לכבות האור קודם ההדלקה של נרות שבת
משנה מי ידליק אח''כ את אור החשמל האשה או הבעל?
כלומר לאחר שסימה האשה להדליק הנר זה קצת מוזר לה להדליק את האור בסלון אם היא לא הורגלה ולא מבינה את טעם הלכה הזו
אז האם הבעל ידליק את החשמל או יש עדיפות דוקא שהיא תדליק???
 
לאשכנזים שאשה מקבלת שבת בהדלקה אז אה"נ לא תוכל להדליק את האור לאחר ההדלקה, כיון שקבלה עליה שבת, ותבקש מבעלה שידליק כיון שאינו נגרר אחריה
אבל לספרדים שאשה לא מקבלת שבת בהדקלתה, פשיטא שיכולה לכתחילה להדליק מיד אחרי שהדליקה את הנרות, אא"כ קיבלה עליה שבת
ואם באמת מרגישה עם זה מוזר... (יש נשים כאלו) אז בשביל ההרגשה שלה, עדיף שתבקש מבעלה או מאחד מבני הבית שידליק את האור
וגם לספרדים ראוי אם אפשר שאשה תקבל שבת בהדלקה, והיות שכך, כדאי שהאשה תחמיר לקבל שבת ותבקש מבני ביתה שידלקו
 
הרב יצחק בעצמו העיד על כך פעם אחת בלווין
אבל זה תמיד היה תמוה לי למה מרן זצ"ל לא החמיר בזה, הרי בספרו כותב "ראוי מאד" להחמיר לכבות את אור החשמל
הרי שלא הסתפק בכך שזה הנהגה ראויה אלא הנהגה ראויה מאד!!!
וא"כ כיצד יתכן שהוא בעצמו לא החמיר בזה?
וצ"ע
 
לא קשור לכאן
לא דיברו על טענה זו ספציפית!
אבל הטענה הזו לא קשור למי ידליק (שזה נידון כאן) אלא להאם לכבות (שזה נידון שם).
אין שום בעיה שתהיה הסתעפות מענין לענין באותו ענין
יש עניין שלא יסתעפו במקום שקשור לנושא א' לדבר הקשור לנושא ב' שנידון במקום אחר. וד"ל.
 
אבל הטענה הזו לא קשור למי ידליק (שזה נידון כאן) אלא להאם לכבות (שזה נידון שם).
אבל אם לא היה פותח הודעה זו, לא הייתי מעלה נידון זה שם בלי ספק...
אז במקום לא לכתוב בכלל, עדיף לכתוב כאן
ורק במקום הצורך ממש.... אם אתה רואה לנכון, תעביר למקום הנכון
אבל אני לא אמור לדעת שיש שרשורים כאלה בתור אחד שמשיב ומוסיף על הודעה שכבר נכתבה.... (ואולי אני אחפש בשרשור ואח"כ אגיב, נשמע לך הגיוני?)
יש עניין שלא יסתעפו במקום שקשור לנושא א' לדבר הקשור לנושא ב' שנידון במקום אחר. וד"ל.
בבקשה ממך, אל תגזים
תעשה סדר אבל בגבול הטעם הטוב...
 
חזור
חלק עליון