פאה סינטטי עם מטפחת עליה לפי הגר"ע יוסף זיע"א.

אני חוזר לשאלה: אם הגר"ע יוסף זיע"א התיר להוציא שתי אצבעות מהשערות שלה ממש, אז זה פשוט שאשה שמכסה ראשה עם פאה סינטטי ומכסה את כולה עם מטפחת, רק שמוציאה ממנה ב' אצבעות, זה מותר, כי זה ודאי לא יגרע משערות ממש שהתיר.

השאלה שלי, האם גם לדעות שאומרים שהוא לא התיר ממש להוציא שערות שלה, האם יסכימו להתירא באופן של פאה סינטטי שמכוסה כולה במטפחת חוץ מהשתי אצבעות??
 
אני חוזר לשאלה: אם הגר"ע יוסף זיע"א התיר להוציא שתי אצבעות מהשערות שלה ממש, אז זה פשוט שאשה שמכסה ראשה עם פאה סינטטי ומכסה את כולה עם מטפחת, רק שמוציאה ממנה ב' אצבעות, זה מותר, כי זה ודאי לא יגרע משערות ממש שהתיר.

השאלה שלי, האם גם לדעות שאומרים שהוא לא התיר ממש להוציא שערות שלה, האם יסכימו להתירא באופן של פאה סינטטי שמכוסה כולה במטפחת חוץ מהשתי אצבעות??
ואיך הוא התיר לאשתו הרבנית מרגלית ע"ה להוציא שתי אצבעות. וכך עושה הרב' יהודית יוסף כלתו.
כמו שסיפר מרן הראש"ל שליט"א שפעם ראה אותה מרן עם הכיסוי עד הסוף והעיר לה שהיא נראית כמו פלסטינית חלילה. לכן אמר לה להוציא קצת.
לדעת הגרב"צ הכי מהודר זה לכסות לגמרי את הראש בלי שום שיער יוצא החוצה. אבל מרן מוכיח מהראשונים שכך ההלכה וא"כ כ"ש בפאה סיננטית שמותר וכמו שהיתה עושה הרבנית קנייבסקי ע"ה
 
לדעת הגרב"צ הכי מהודר זה לכסות לגמרי את הראש בלי שום שיער יוצא החוצה. אבל מרן מוכיח מהראשונים שכך ההלכה וא"כ כ"ש בפאה סיננטית שמותר וכמו שהיתה עושה הרבנית קנייבסקי ע"ה
זה לא רק הגרב"צ אלא גם מ"ב (בסי' ע"ה סקי"ד) בשם המג"א
ומקורו בזוה"ק
איני מכריע בין הגדולים אלא רק כמלקט השיטות....
 
זה לא רק הגרב"צ אלא גם מ"ב (בסי' ע"ה סקי"ד) בשם המג"א
ומקורו בזוה"ק
איני מכריע בין הגדולים אלא רק כמלקט השיטות....
הבעיה שחלק לקחו את המ"ב והזוה"ק כדי להתיר את הפאה בשופי, וזה אינו נכון שהרי הזוה"ק כותב פירוש "כל שכן בשוקא וכל שכן חציפותא אחרא" ומבואר מדברי הזוה"ק דעצם השערות הם חציפות, ואינו רק משום טעם הקבלה דהשיער הוי פגם במלכות.
 
חזור
חלק עליון