• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

התירוץ של הרב שך והקושיא של הרב לנדא נמצאים בשש שורות ביביע אומר - מישהו יודע פרטים?

לענ"ד הסיפור צריך בדיקה טובא, שכן הרב יעקב לנדא ז"ל נפטר בתשמ"ו ובזמן זה הרב מיכאל פרץ כנראה לא היה במקסיקו, וספק אם כיהן ברבנות בארגנטינה.
קיבלתי מנכד הרב כעת.
שאלתי את מו''ז נר''ו ואמר לי שהסיפור נכון, רק שזה היה עם מרן הגאון רבי דב לנדא שליט''א

בברכה

יצחק פרץ מקסיקו
1719399426056.png
 
קיבלתי מנכד הרב כעת.
שאלתי את מו''ז נר''ו ואמר לי שהסיפור נכון, רק שזה היה עם מרן הגאון רבי דב לנדא שליט''א

בברכה

יצחק פרץ מקסיקו
והוא יוכל לשאול אותו איפה זה ביביע אומר?
 
לבקשת החברין הנה המשך מנכד הרב פרץ.

כהמשך לענין הסיפור ממו''ז נר''ו, הנה כמה הוספות, אחרי בירור טוב יותר על הסיפור אצל מו''ז נר''ו זה לא היה בשדה תעופה איפה שראה את היביע אומר

הענין היה סוגיית מפיס מורסא, עי' שבת ג ע"א והענין נסוב על התוספות בשבת עג ע"ב ד''ה וצריך לעצים ודברי הגרא''מ שך למו''ז נר''ו נדפסו בספר אהלי שם על הש"ס ח''ה שהוא ח''א לחידושי על הגרעק''א על מסכת כתובות סי' ו עמ' רכא, ושם הובא שכן הוא בקהלות יעקב, ויש עוד מקומות בספרי מו''ז שנזכר ענין זה ואכמ''ל היביע אומר הוא בחלק ד סי' כו אות ג
בברכה רבה
ע"ה יצחק פרץ
עי"ת מכסיקו יע"א
 
נערך לאחרונה:
בדידי הוה עובדא לפני יותר מחמש עשרה שנה, שכתבתי חבורה שלמה בענין כתותי מכתת שיעוריה
ואז נדפס טבעת המלך על הרמב"ם, וראיתי את עיקרי הדברים בקצרה (ואח"כ מצאתי בתוך סוגריים ביבי"א שציין הכל בקצירת האומר, חבל על דאבדין ולא משתכחין)
 
מידיעה להו"ל.
כמו רוב ככל הסיפורים הבאים לחזק דבר מה.
לענ"ד הסיפור צריך בדיקה טובא
מיותר.


נ.ב. אין בזה שום ביקורת כמו שידוע על הרבה מסיפורי חכמים גדולים שבסיפוריהם משנים שמות של מקומות או של בני אדם כי העיקר הוא התוכן ולא השם ומי לנו גדול ממרן שליט"א שאף הוא בדרשותיו פעמים מחליף שמות וכדומה בסיפורים (ע"ע הסיפור על רב מערך ההלכה בצבא לפני פסח ועוד) ואין בזה פגם ולא דופי חלילה.
 
מיותר.


נ.ב. אין בזה שום ביקורת כמו שידוע על הרבה מסיפורי חכמים גדולים שבסיפוריהם משנים שמות של מקומות או של בני אדם כי העיקר הוא התוכן ולא השם ומי לנו גדול ממרן שליט"א שאף הוא בדרשותיו פעמים מחליף שמות וכדומה בסיפורים (ע"ע הסיפור על רב מערך ההלכה בצבא לפני פסח ועוד) ואין בזה פגם ולא דופי חלילה.
אשר על כן לא אמרתי שלהד"מ, אלא שצריך בדיקה, כי כפי שסיפרוהו הוא אכן לא היה.
ולהבדיל מסיפורי חיזוק למינם, שגם בהם לצערינו כיום רבים לא מדייקים בסיפורים ואכמ"ל, ומ"מ יש בהם איזשהו מסר של חיזוק במידות ובעבודת השי"ת, משא"כ בסיפורים מעין אלו שיש בהם איזשהו מימד היסטורי, או ביוגרפי.
 
חזור
חלק עליון