• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

גליונות פסקים והלכות ראש השנה ארבעת המינים מהגר''י אביטבול שליט"א

איך אפשר לשים כאן חוברות וספרים נגד שיטת מרן זיע"א אתמהה
המחבר כותב בהל' אתרוג שנקודה שחורה על הפיטם פסול!!!!
חמור מאוד!!!
לשיטת מרן בחזו"ע עמ' רכח זה כשר למהדרין. ואיך אפשר להעתיק דבר כזה.
ככה לחלוק סתם על ג"ע.
 
איך אפשר לשים כאן חוברות וספרים נגד שיטת מרן זיע"א אתמהה
המחבר כותב בהל' אתרוג שנקודה שחורה על הפיטם פסול!!!!
חמור מאוד!!!
לשיטת מרן בחזו"ע עמ' רכח זה כשר למהדרין. ואיך אפשר להעתיק דבר כזה.
ככה לחלוק סתם על ג"ע.
מצורף תשובת הגר''י אביטבול שליט''א
 

קבצים מצורפים

  • נקודות שחורות בחוטם.pdf
    80.9 KB · צפיות: 20
איך אפשר לשים כאן חוברות וספרים נגד שיטת מרן זיע"א אתמהה
המחבר כותב בהל' אתרוג שנקודה שחורה על הפיטם פסול!!!!
חמור מאוד!!!
לשיטת מרן בחזו"ע עמ' רכח זה כשר למהדרין. ואיך אפשר להעתיק דבר כזה.
ככה לחלוק סתם על ג"ע.
ומה רב בן חיים אברהם כתב בזה.
 
ראיתי כל הדברין ואינם נכונין כלל
מה שרצה לחלק בין נקודות שחורות מעצמות האתרוג וכו'
הלא מרן זיע"א סובר שאפי' בסתם נקודות שפוסלות בכל האתרוג
מ"מ אינם פוסלות בחוטם
ומה לו המחבר שיעמיד אוקימתות בד' מרן זיע"א
ובפרט, שמוסכם בכל מהורי הוראה שהיום כל הנקודות השחורות פוסלות כיון שהשמש צורבת אותם לגמרי ואוכלות בבשר האתרוג אף שבא מריסוס
אבקש מהרב אביטבול שישנה את הדברים בספרו ולא יכשיל את הרבים בהוראות נגד עמוד התורה בדורות האחרונים
 
ראיתי כל הדברין ואינם נכונין כלל
מה שרצה לחלק בין נקודות שחורות מעצמות האתרוג וכו'
הלא מרן זיע"א סובר שאפי' בסתם נקודות שפוסלות בכל האתרוג
מ"מ אינם פוסלות בחוטם
ומה לו המחבר שיעמיד אוקימתות בד' מרן זיע"א
ובפרט, שמוסכם בכל מהורי הוראה שהיום כל הנקודות השחורות פוסלות כיון שהשמש צורבת אותם לגמרי ואוכלות בבשר האתרוג אף שבא מריסוס
אבקש מהרב אביטבול שישנה את הדברים בספרו ולא יכשיל את הרבים בהוראות נגד עמוד התורה בדורות האחרונים
ראה בילקוט יוסף ארבעת המינים עמ' שמו
 
ובפרט, שמוסכם בכל מהורי הוראה שהיום כל הנקודות השחורות פוסלות כיון שהשמש צורבת אותם לגמרי ואוכלות בבשר האתרוג אף שבא מריסוס
אבקש מהרב אביטבול שישנה את הדברים בספרו ולא יכשיל את הרבים בהוראות נגד עמוד התורה בדורות האחרונים
ראה בילקו''י עמ' שנג ואילך שהאריך בזה והביא צדדים לכאן ולכאן
 
אקדים שרק כי יש לי נפק"מ בדבר, וראיתי שיח שלא היה ברור לי במקורות שנכתבו אז ישבתי לברר עניין זה ולא בכדי להכנס לנידון סתם.
ואחר העיון בס"ד.
לשיטת מרן בחזו"ע עמ' רכח זה כשר למהדרין. ואיך אפשר להעתיק דבר כזה.
בעמ' רכ"ח לא מוזכר חצי דבר ממה שכב' כתב.
וגם המקורות שהזכיר הרב אביטבול בתשובה שכ' אינם קשורים לנד"ד, ומה שציין לדברי החזו"ע בעמ' רנ"ח הם שייכים לשו"ע בסי' תרמ"ח סט"ז.
והנידון של נקודה שחורה בפיטם שייך לשו"ע שם בסע' יב וז"ל השו"ע: מחוטמו ואילך, דהיינו ממקום שמתחיל לשפע עד הפיטמא, פוסל חזזית וכל שינוי מראה בכל שהוא, ויש מי שאומר דה"ה דיבש פוסל שם בכל שהוא.
ואף שיש קשר בין סע' יב לסע' טז, מ"מ מרן זיע"א כתב בזה מפורש בחזו"ע עמ' רס"ו טור שני.
ראה בילקוט יוסף ארבעת המינים עמ' שמו
וגם בילקוט יוסף אין כתובים הדברים וגם לא בעמ' שמ"ח כמו שהבאתי לעיל.
עכ"פ נמצא שאין כתב כן בכלל מרן זיע"א בהדיא בחזו"ע לענין נקודות שחורות בפיטם מלבד בעמ' רס"ו, וגם מה שכ' שם לא הכשיר זאת בהדיא כלל!
לשיטת מרן בחזו"ע עמ' רכח זה כשר למהדרין. ואיך אפשר להעתיק דבר כזה.
ככה לחלוק סתם על ג"ע.
וכ"כ מרן שליט"א בשו"ת הראשון לציון ח"א סי' נ"ה שם כתב לברר את דברי החזו"ע בזה.
וכן העלה בילקוט יוסף ארבעת המינים עמ' שנ"ג-שנ"ו.
ולענין החילוק בין נקודות שחורות מעצמות האתרוג שהן פוסלות לשאינם מעצמות האתרוג ואינם פוסלות כ"כ בשו"ת המביט ופסקו המשנ"ב בסי' תרמ"ח ס"ק מט. והביאם בחזו"ע עמ' רס"א. ונראה שכך ס"ל למרן זיע"א, וא"כ נכונים הם דברי הרב אביטבול, אולם צ"ע בזה וגם מדברי הראש"ל שם.
וע"ע בספר ארבעת המינים למהדרין עמ' ש"ע והלאה.
 
חזור
חלק עליון