וודאי שהוא ז''ל מצרף. אבל דעת חכם בן ציון נ"ע שאינו מצטרף לס"ס.האם כתוב באיזה מקום אם דעת מרן זצל לצרף את ר''ת לספק ספיקא?
זכור לי שבילקוי כתב שלא מצרפיםוודאי שהוא ז''ל מצרף. אבל דעת חכם בן ציון נ"ע שאינו מצטרף לס"ס.
האם כתוב באיזה מקום אם דעת מרן זצל לצרף את ר''ת לספק ספיקא?
עיין ביבי"א ח"ז סימן ל"ד ששם דן בדיוק על הנושא שמדבר הראש"ל הגר"ד יוסף שליט"א, ומצרף דעת ר"ת לס"ס.זכור לי שבילקוי כתב שלא מצרפים
אולי זה בנידון אחר ?
משם אין ראיה שהוא ספק שלישי, לא כך?ועוד עיין שם ח"ז סימן ז' אות ה' ששם דן לגבי מי שלא הניח תפילין אלא בביה"ש, שדעת הבא"ח בספרו עוי"ח שיניח ללא ברכה, ואילו דעת הרב ז''ל שיניח בברכה גם מחמת ס"ס זה.
ועוד עיין בטה"ב סימן י"ג לגבי הפס"ט בביה"ש, שדעת הרב ז''ל שם שמהני, גם מחמת שיטת ר"ת שצירפו לס"ס
יישר כח, מאיפה הציטוט הזה? כי זה ממש תימה.. מרן שליטא כותב מפורש שלא מצרפים לס"ס שיטת רבנו תם אלא אם כן היא ספק שלישי-נמחק-
לא זוכר כעת.משם אין ראיה שהוא ספק שלישי, לא כך?
אין אפשרות לחפש במייל בדואר נכנס את המייל לשכת הראשון לציון?מבואר בילקו"י בכמה מקומות שאין לצרף את דעת רבנו תם לספק ספיקא, לצערי לא זכור לי המקור. כמו כן שאלתי במכתב על זה את מרן שליטא וכך השיב לי, לצערי אין לי את המכתב
זכות הרבים תעמוד לכךהבעיה ששלחתי את זה ממייל לא שלי לפני שפתחתי מייל.. אנסה מחר לדבר עם החבר..
קדמך אחר ברחמיןספר טהרת הבית, הפסק טהרה בין השמשות, ר"ת מצטרף לספק ספיקא להקל. שמצרפים אף דעה שנדחתה מההלכה, כש"כ ר"ת ומקהלת הפוסקים שעימו.
כמדומני כרך ב' סביבות עמוד רפ
ועוד עיין בטה"ב סימן י"ג לגבי הפס"ט בביה"ש, שדעת הרב ז''ל שם שמהני, גם מחמת שיטת ר"ת שצירפו לס"ס.
ברחמים פשוטים...קדמך אחר ברחמין