ובשניים...בלא''ה אין עדות בלילה
וכלום בן מעיד על אביו
הבו דלא להוסיף עלה שרק בעמידה
הדבר ידוע ומובא להלכה בכמה ספריםאבל ציין לדברי החזו"א ז"ל שאין צורך לומר ויכולו בשניים.
מתשובתו אליי משמע דלא שמיע ליה כלומר לא סבירא ליה דהחזו"א הדר ביה.הדבר ידוע ומובא להלכה בכמה ספרים
אבל יש קבלה שהחזו"א חזר בו מדבריו, והורה שכן יש לומר ויכולו בשנים, עי' בס' מעשה איש ח"ז עמ' קמה, ובס' תשובות אביגדור הלוי של רבי אביגדור נבנצל שליט"א עמ' רסח).
איזה ספר זה
אכןמתשובתו אליי משמע דלא שמיע ליה כלומר לא סבירא ליה דהחזו"א הדר ביה.
ילקוט יוסף.איזה ספר זה
בשעה שזה עליו נ"ל בוודאי שלא...אגב, ראיתי בספר אחד שיצא לדון האם אפשר לומר ויכולו עם מי שמחזיק סמארטפון.
מדין אל תתחבר לרשע, או אל תשת ידך עם רשע להיות עד?אגב, ראיתי בספר אחד שיצא לדון האם אפשר לומר ויכולו עם מי שמחזיק סמארטפון.
כוונתו להלכות יין נסך שמרן פסק בחזו"ע (שבת @אושרי רביב ) שאם אדם שאינו שומר תורו"מצ אומר ויכולו אינו נחשב כ"כופר במעשה שמים וארץ".מדין אל תתחבר לרשע, או אל תשת ידך עם רשע להיות עד?
אולי ח"ב עמ' רמג-רמדכוונתו להלכות יין נסך שמרן פסק בחזו"ע (שבת @אושרי רביב ) שאם אדם שאינו שומר תורו"מצ אומר ויכולו אינו נחשב כ"כופר במעשה שמים וארץ".
יביע אומר חלק א יורה דעה סימן יאכוונתו להלכות יין נסך שמרן פסק בחזו"ע (שבת @אושרי רביב ) שאם אדם שאינו שומר תורו"מצ אומר ויכולו אינו נחשב כ"כופר במעשה שמים וארץ".
ולכן אם נגע ביין שאינו מבושל יש להקל שאין בזה דין יי"נ [אפי' במחלל שבת בפרהסיא דמבואר בחולין ד' ה כמדומני דחשיב כגוי לכ"ד].
אך השאלה בבעל סמאטרפון שלא יעזור שאומר ויכולו כי עדיין...