• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

דרוש לחתונה / שבע ברכות / אירוסין / וכדומה

העליתי במקום אחר כאן בפורום דרשות נפלאות שלא שמעה אוזן וכל מי שידרוש אותם מובטח לו גלגול מהמדרגות...
אולי תבאר לנו מה זה התחרות ואיך משתתפים בה ומי עומד אחריה
 
הנה נודע בשערים דברי שלמה בענין מעלת האישה כי מוצא אני מר ממות את האישה ומאידך במקום אחר מצינו שמשבח את האישה באמרו מצא אישה מצא טוב וכבר נודעת בזה הסתירה אולם נראה כי הכל תלוי בהתנהגות הבעל ויחסו לאישתו כי אם עיקר מטרתו לדואג לעצמו וטובתו הוא וכל מאויו להנות ועליו אמר שלמה מצא 'אני' מר ממות אבל אם תמיד מחפש לדאוג לאישתו לשמחה ולהיטבה עליו אמר שלמה מצא 'אישה' מצא טוב והנה כשאר מדברים על כח הנתינה של החתן דנן וכו' וכו' וכו'
 
העליתי במקום אחר כאן בפורום דרשות נפלאות שלא שמעה אוזן וכל מי שידרוש אותם מובטח לו גלגול מהמדרגות...
אפשר מראה מקום?
 
דרשה על החתן במקרה שאתה בא מהצד של הכלה:
התפארת ישראל מביא סיפור - פעם היה מלך שזכה לשמוע על המנהיג הגדול שהביא על המצריים עשר מכות והוציא את עם ישראל ממצרים, וחשכה נפשו לפגוש את המנהיג הגדול משה רבינו ע"ה, ומכיוון שלא היה לו פנאי לזה משום עיסוק בצרכי העם, עלה במחשבתו כיצד יזכה לראות את משה רבינו,
הוא החליט לשלוח אליו משלחת צייר שיצייר את צורת דיוקנו ובכך יזכה לראות את מנהיגם של ישראל ובכלל המנהיג הגדול בתבל.
הצייר עשה את דרכו אל עם ישראל ואל מנהיגם משה, וכשהגיע מיד התחילו במלאכה ומשה רבינו ע"ה שהיה עסוק בתלמודו ואינו שם לב לדבר.
בסיום המלאכה הצייר עשה את דרכו בחזרה אל המלך להראות את כשרונתיו וכיצד הצליח לצייר את מנהיגם של ישראל בתחליט הדיוק,
והמלך יתפעל מציורו של הצייר ושבחו. לאחר מכן החליט המלך להביא אל ארמונו אנשי מקצוע שמבינים בחכמת הפנים.
המלך ישב להאזין לדבריהם מה הם אומרים על דמותו - מנהיגם של ישראל.
לאחר שסיימו לבחון, אמרו האיש שצייר הצייר יש בו מידות רעות מאוד, כעסן, גזלן וגנב בעל גאוה וכדו'
המלך יתפלא, וכי הוא זה מנהיגם של ישראל?!
קרא המלך לצייר ואמר כמדומני שאינך יודע לצייר? אולם פנה גם לאנשי המקצוע המבינים בחכמת הפנים ואמר אולי אינכם מבינים אתה בחכמת הפנים?
והם הביאו הוכחות לדבריהם הלה הביא את לקוחותיו והלה הביא את לקוחותיו והוכיחו למלך שהוא צייר מובחר והם מבינים בחכמת הפנים,
המלך לא ידע אם להאמין לדבריהם והחליט ללכת בעצמו לראות את משה רבינו ע"ה, ומינה המלך תחתיו מחליף שידאג לצרכי העם,
לקח המלך את הציור של הצייר והתחיל את דרכו לכיוון מנהיגם של ישראל.
בהגיעו אל המנהיג הגדול, שולף את הציור של הצייר ומסתכל, הופתה המלך בעת ראותו שהציור זהו זהו... מנהיגם של ישראל...
המלך היה מוכרח לדבר עם משה רבינו ע"ה ולשפוך לפניו את דברי אנשי חכמת הפנים, לאחר שנפגשו שפך המלך את דבריהם אל משה רבינו ע"ה, ואמר למלך הייתי כזה אבל עבדתי על מידותיי.
בא המהרי"ל (לא יודע איזה מהרי"ל) ואומר שסיפור זה אינו נכון, וטען כי אדם שמשנה את מידותיו בוודאי גם תווי הפנים משתנות, ואילו משה שינה את מידותיו לא היו המבינים בחכמת הפנים אומרים דברים קשים עליו.
אולם יש הוכחה לכך שבאמת משה רבינו ע"ה שינה את מידותיו, מביאים הפוסקים שיש לכל אות מאל"ף בי"ת חלק מארבע יסודות.
וכתבו כיצד לבדוק את יסודותם של כל אות:

אש רוח מים עפר
א ב ג ד
ה ו ז ח
ט י כ ל
מ נ ס ע
פ צ ק ר
ש ת

נמצאנו כי כל אותיותיו של משה נמצאים ביסוד האש - שיסוד האש הוא - גאוה, כעס וכדו'
והמעיד לנו הכתוב כי "והאיש משה ענו מכל אדם", שאע"פ שיש בו נטייה לדבר רע מכל מקום עבד משה רבינו על מידותיו
את החתן אני לא מכיר אבל לפי הפנים רואים כי ...... וכו'

(אני לא כותב ברמה גבוה אבל מקווה שזה יעזור והסיפור בתוספת נופח בכדי לעניין את השומעים)
 
דרשה על החתן במקרה שאתה בא מהצד של הכלה:
התפארת ישראל מביא סיפור - פעם היה מלך שזכה לשמוע על המנהיג הגדול שהביא על המצריים עשר מכות והוציא את עם ישראל ממצרים, וחשכה נפשו לפגוש את המנהיג הגדול משה רבינו ע"ה, ומכיוון שלא היה לו פנאי לזה משום עיסוק בצרכי העם, עלה במחשבתו כיצד יזכה לראות את משה רבינו,
הוא החליט לשלוח אליו משלחת צייר שיצייר את צורת דיוקנו ובכך יזכה לראות את מנהיגם של ישראל ובכלל המנהיג הגדול בתבל.
הצייר עשה את דרכו אל עם ישראל ואל מנהיגם משה, וכשהגיע מיד התחילו במלאכה ומשה רבינו ע"ה שהיה עסוק בתלמודו ואינו שם לב לדבר.
בסיום המלאכה הצייר עשה את דרכו בחזרה אל המלך להראות את כשרונתיו וכיצד הצליח לצייר את מנהיגם של ישראל בתחליט הדיוק,
והמלך יתפעל מציורו של הצייר ושבחו. לאחר מכן החליט המלך להביא אל ארמונו אנשי מקצוע שמבינים בחכמת הפנים.
המלך ישב להאזין לדבריהם מה הם אומרים על דמותו - מנהיגם של ישראל.
לאחר שסיימו לבחון, אמרו האיש שצייר הצייר יש בו מידות רעות מאוד, כעסן, גזלן וגנב בעל גאוה וכדו'
המלך יתפלא, וכי הוא זה מנהיגם של ישראל?!
קרא המלך לצייר ואמר כמדומני שאינך יודע לצייר? אולם פנה גם לאנשי המקצוע המבינים בחכמת הפנים ואמר אולי אינכם מבינים אתה בחכמת הפנים?
והם הביאו הוכחות לדבריהם הלה הביא את לקוחותיו והלה הביא את לקוחותיו והוכיחו למלך שהוא צייר מובחר והם מבינים בחכמת הפנים,
המלך לא ידע אם להאמין לדבריהם והחליט ללכת בעצמו לראות את משה רבינו ע"ה, ומינה המלך תחתיו מחליף שידאג לצרכי העם,
לקח המלך את הציור של הצייר והתחיל את דרכו לכיוון מנהיגם של ישראל.
בהגיעו אל המנהיג הגדול, שולף את הציור של הצייר ומסתכל, הופתה המלך בעת ראותו שהציור זהו זהו... מנהיגם של ישראל...
המלך היה מוכרח לדבר עם משה רבינו ע"ה ולשפוך לפניו את דברי אנשי חכמת הפנים, לאחר שנפגשו שפך המלך את דבריהם אל משה רבינו ע"ה, ואמר למלך הייתי כזה אבל עבדתי על מידותיי.
בא המהרי"ל (לא יודע איזה מהרי"ל) ואומר שסיפור זה אינו נכון, וטען כי אדם שמשנה את מידותיו בוודאי גם תווי הפנים משתנות, ואילו משה שינה את מידותיו לא היו המבינים בחכמת הפנים אומרים דברים קשים עליו.
אולם יש הוכחה לכך שבאמת משה רבינו ע"ה שינה את מידותיו, מביאים הפוסקים שיש לכל אות מאל"ף בי"ת חלק מארבע יסודות.
וכתבו כיצד לבדוק את יסודותם של כל אות:

אש רוח מים עפר
א ב ג ד
ה ו ז ח
ט י כ ל
מ נ ס ע
פ צ ק ר
ש ת

נמצאנו כי כל אותיותיו של משה נמצאים ביסוד האש - שיסוד האש הוא - גאוה, כעס וכדו'
והמעיד לנו הכתוב כי "והאיש משה ענו מכל אדם", שאע"פ שיש בו נטייה לדבר רע מכל מקום עבד משה רבינו על מידותיו
את החתן אני לא מכיר אבל לפי הפנים רואים כי ...... וכו'

(אני לא כותב ברמה גבוה אבל מקווה שזה יעזור והסיפור בתוספת נופח בכדי לעניין את השומעים)
ר' שימשון פינקוס בספרו יג עיקרים כותב שזה לא נכון וזה נגד העיקר לא קם בישראל כמשה עוד שכשנולד התמלא הבית אורה כי נולד בהכנה המצטרכת לדבר עם השי''ת פנים אל פנים
 
דרשה על החתן במקרה שאתה בא מהצד של הכלה:
התפארת ישראל מביא סיפור - פעם היה מלך שזכה לשמוע על המנהיג הגדול שהביא על המצריים עשר מכות והוציא את עם ישראל ממצרים, וחשכה נפשו לפגוש את המנהיג הגדול משה רבינו ע"ה, ומכיוון שלא היה לו פנאי לזה משום עיסוק בצרכי העם, עלה במחשבתו כיצד יזכה לראות את משה רבינו,
הוא החליט לשלוח אליו משלחת צייר שיצייר את צורת דיוקנו ובכך יזכה לראות את מנהיגם של ישראל ובכלל המנהיג הגדול בתבל.
הצייר עשה את דרכו אל עם ישראל ואל מנהיגם משה, וכשהגיע מיד התחילו במלאכה ומשה רבינו ע"ה שהיה עסוק בתלמודו ואינו שם לב לדבר.
בסיום המלאכה הצייר עשה את דרכו בחזרה אל המלך להראות את כשרונתיו וכיצד הצליח לצייר את מנהיגם של ישראל בתחליט הדיוק,
והמלך יתפעל מציורו של הצייר ושבחו. לאחר מכן החליט המלך להביא אל ארמונו אנשי מקצוע שמבינים בחכמת הפנים.
המלך ישב להאזין לדבריהם מה הם אומרים על דמותו - מנהיגם של ישראל.
לאחר שסיימו לבחון, אמרו האיש שצייר הצייר יש בו מידות רעות מאוד, כעסן, גזלן וגנב בעל גאוה וכדו'
המלך יתפלא, וכי הוא זה מנהיגם של ישראל?!
קרא המלך לצייר ואמר כמדומני שאינך יודע לצייר? אולם פנה גם לאנשי המקצוע המבינים בחכמת הפנים ואמר אולי אינכם מבינים אתה בחכמת הפנים?
והם הביאו הוכחות לדבריהם הלה הביא את לקוחותיו והלה הביא את לקוחותיו והוכיחו למלך שהוא צייר מובחר והם מבינים בחכמת הפנים,
המלך לא ידע אם להאמין לדבריהם והחליט ללכת בעצמו לראות את משה רבינו ע"ה, ומינה המלך תחתיו מחליף שידאג לצרכי העם,
לקח המלך את הציור של הצייר והתחיל את דרכו לכיוון מנהיגם של ישראל.
בהגיעו אל המנהיג הגדול, שולף את הציור של הצייר ומסתכל, הופתה המלך בעת ראותו שהציור זהו זהו... מנהיגם של ישראל...
המלך היה מוכרח לדבר עם משה רבינו ע"ה ולשפוך לפניו את דברי אנשי חכמת הפנים, לאחר שנפגשו שפך המלך את דבריהם אל משה רבינו ע"ה, ואמר למלך הייתי כזה אבל עבדתי על מידותיי.
בא המהרי"ל (לא יודע איזה מהרי"ל) ואומר שסיפור זה אינו נכון, וטען כי אדם שמשנה את מידותיו בוודאי גם תווי הפנים משתנות, ואילו משה שינה את מידותיו לא היו המבינים בחכמת הפנים אומרים דברים קשים עליו.
אולם יש הוכחה לכך שבאמת משה רבינו ע"ה שינה את מידותיו, מביאים הפוסקים שיש לכל אות מאל"ף בי"ת חלק מארבע יסודות.
וכתבו כיצד לבדוק את יסודותם של כל אות:

אש רוח מים עפר
א ב ג ד
ה ו ז ח
ט י כ ל
מ נ ס ע
פ צ ק ר
ש ת

נמצאנו כי כל אותיותיו של משה נמצאים ביסוד האש - שיסוד האש הוא - גאוה, כעס וכדו'
והמעיד לנו הכתוב כי "והאיש משה ענו מכל אדם", שאע"פ שיש בו נטייה לדבר רע מכל מקום עבד משה רבינו על מידותיו
להד"ם!
וכבר הכו על קודקדו!
 
ר' שימשון פינקוס בספרו יג עיקרים כותב שזה לא נכון וזה נגד העיקר לא קם בישראל כמשה עוד שכשנולד התמלא הבית אורה כי נולד בהכנה המצטרכת לדבר עם השי''ת פנים אל פנים
להד"ם!
וכבר הכו על קודקדו!
פשששש אתם שולטים!!
 
"מצא אשה מצא טוב", ומנגד "מוצא אני את האשה מר ממוות".
אם הבעל "מצא אשה" כלומר שהוא כל הזמן חושב על האשה ומעריך אותה ומוקיר אותה וכו', אז "מצא טוב".
אבל אם "מוצא אני" שקודם כל חושב על עצמו ורק אח"כ על האשה, אז וכו'...

כתוב בגמ' (ב"מ נט.): "אוקירו לנשייכו כי היכי דתתעתרו".
האשה התקללה (בראשית ג', ט"ז): "ואל אישך תשוקתך והוא ימשל בך", והאדם התקלל ( שם שם י"ט): "בזעת אפיך תאכל לחם".
אם האדם 'מבטל' את הקללה מעל אשתו ולא 'מושל בה' אלא מכבד אותה, אז גם היא 'מבטלת' את הקללה מעליו, וממילא הוא יעשיר.
עריכה: כעת ראיתי שהביא ווארט זה כאן בשם הרבי מצאנז.
 
נערך לאחרונה:
בדרך כלל הדרשן מכיר רק צד אחד אז איך אפשר שיפרגן גם לצד השני ? ובכן זה הולך כך [ שמעתי מאחי שליט'א]
פעם אחת פוטין היה צריך להגיע דחוף לאיזה מקום, קרא לנהגו "קדימה לטוס" ישב הנהג ליד ההגה ופוטין מאחורה,
עברו כמה דקות ופוטין שם לב שהנהג נוסע על רק 120 קמ'ש ,אמר פוטין לנהג בא נתחלף אני ליד ההגה ואתה מאחורה, התחלפו,
ואז האוטו התחיל צובר תאוצה 180. 200.. ולא עברו כמה דקות ושוטר מאותת להם לעצור בצד,
מסתכל השוטר על הנהג וחשכו פניו , הוציא מכשיר קשר ודווח למוקד : עצרתי מכונית על מהירות, אני לא יודע מי יושב מאחורה
אבל תחשוב, אם פוטין הנהג , מי זה האדם שיושב מאחורה....
כך , איני מכיר את הכלה אבל את היושב מקדימה אני מכיר טוב מאוד [כמו שסיפרתי עליו קודם...] ואם זה הנהג תתארו לכם
מי יושבת מאחורה
[כידוע שאחרי אדם גדול עומדת אשה גדולה]
 
בדרך כלל הדרשן מכיר רק צד אחד אז איך אפשר שיפרגן גם לצד השני ? ובכן זה הולך כך [ שמעתי מאחי שליט'א]
פעם אחת פוטין היה צריך להגיע דחוף לאיזה מקום, קרא לנהגו "קדימה לטוס" ישב הנהג ליד ההגה ופוטין מאחורה,
עברו כמה דקות ופוטין שם לב שהנהג נוסע על רק 120 קמ'ש ,אמר פוטין לנהג בא נתחלף אני ליד ההגה ואתה מאחורה, התחלפו,
ואז האוטו התחיל צובר תאוצה 180. 200.. ולא עברו כמה דקות ושוטר מאותת להם לעצור בצד,
מסתכל השוטר על הנהג וחשכו פניו , הוציא מכשיר קשר ודווח למוקד : עצרתי מכונית על מהירות, אני לא יודע מי יושב מאחורה
אבל תחשוב, אם פוטין הנהג , מי זה האדם שיושב מאחורה....
כך , איני מכיר את הכלה אבל את היושב מקדימה אני מכיר טוב מאוד [כמו שסיפרתי עליו קודם...] ואם זה הנהג תתארו לכם
מי יושבת מאחורה
[כידוע שאחרי אדם גדול עומדת אשה גדולה]
לא מוכרח לפרגן לצד השני
הייתי באירוסין לפני חודש בערך וסיפרתי על החתן סיפור דרמה שהיה לי איתו עם ניפוחים שהוא גילגל את כל המשנ''ב בע''פ כל המסלול ותרם את הנעליים שלו לאחד שנקרע לו הנעל ודחף לי לאוטו מעל המותר.. ואם זה החתן לא יכול להיות שהכלה פחות ממנו, ואיזה אושר נצצו העינים של כולם..
 
לא מוכרח לפרגן לצד השני
הייתי באירוסין לפני חודש בערך וסיפרתי על החתן סיפור דרמה שהיה לי איתו עם ניפוחים שהוא גילגל את כל המשנ''ב בע''פ כל המסלול ותרם את הנעליים שלו לאחד שנקרע לו הנעל ודחף לי לאוטו מעל המותר.. ואם זה החתן לא יכול להיות שהכלה פחות ממנו, ואיזה אושר נצצו העינים של כולם..
ידוע ששדכן ר''ת שקר דובר כסף נוטל.
מדבריך נראה שדרשן זה גם ר''ת שקר דובר רפש נוטל...
 
אני דרשתי בשבת חתן שחלה בשבת פרשת "ויקהל"
כתוב פסוק "לא תבערו אש בכל משבותיכם ביום השבת"
עיינו במש"כ השל"ה שם שיש עוד איסור והוא שאסור להעברי את אש המחלוקות עיי"ש ותרנמבמ"מ
אמנם יש אש שאסור להעביר וזוהי אש התורה וכו' .
כפי שאני מכיר את החתן וכו'
לכן יה"ר שנזכה מצד אחד שלא יבער האש -אש המחלוקות ומצד שני שיבער האש- אש התורה
 
פעם אחת דרשו בפניו של הרב שראבני זצ'ל ושיבחו גם את אשתו ואמרו "אחרי אדם גדול עומדת אשה גדולה"
עמד הרב ואמר תיקון טעות! לעולם אשתי לא עמדה מאחרי, תמיד עמדה אשתי לידי והתמודדנו ביחד בכל נסיון ומשימה שבאה לפתחנו!!
 
חזור
חלק עליון