מצינו שחז"ל גזרו שלא יטלו לולב בשבת שמא ילך אצל חכם שילמד אותו סדר הנענועים,
ואע"פ שודאי יוצאים יד"ח בשניה הראשונה של הנטילה, וכדמצינו לגבי פטור מחטאת אלי' דר' יוסי במוציא את הלולב לרה"ר ביו"ט הראשון שחל בשבת כיון שטרוד במצוה, ושם איירי דווקא לפני הנטילה הראשונה אפי' הגבהה במקצת, וכדמוקי שנטלו לא כגידולו או בקופסא, ואל"ה ל"ח טריד במצוה שכבר קיימה,
חזינן שיש קיום של המצוה בנטילה הראשונה והשאר תוספת למצוה וחלק ממנה.
ואולי אפשר לדחות שחכמים חששו שילך ללמוד סדר הנענועים אף שאינם חלק מהמצוה-אמנם סו"ס אם זה לא מצוה כלל, למה חששו לאותם אלה שיחשבו דבר שאינו מצוה למצוה.
(הגזירה הנ"ל קיימת גם במגילה ושופר ששם הולך ללמוד אצל חכם סדר קיום המצוה המחויב, ואף שיש לחלק, עדיין א"ש כנ"ל)