בקידושין נט נחלקו ר' יוחנן ור"ל אי אתי דיבור ומבטל דיבור או לא אתי דיבור ומבטל דיבור, דעת ריו"ח דאת"ד ומבט"ד ודעת ריש לקיש דלא את"ד,
ופלוגתתם מבוארת שם בענין המוכשר להיות כגון קידושין לאחר ל, שליחות,לשמה בגט, יחוד כלי לקב"ט, [אשר יש לעמוד גם על כאו"א מהם מדוע אין ההגדרה שהוא כבר חל אך אי"ז מה שברצוני לעורר] ונראה בסוגיא דאין הויכוח בין ריו"ח ור"ל ויכוח עקרוני אם שייך לחזור או לא שייך לחזור ולכו"ע שייכת חזרה, ונח' אי שייך לחזור בדיבור, וכל הויכוח הוא בדרגות והחכמים הרבה מהם כתבו שגם לר"ל שייך לחזור במעשה.
ויש להבין מה טעמו של ר"ל הרי עד כמה ששיך חזרה למה שבדיבור לא יהיה חזרה.
ופלוגתתם מבוארת שם בענין המוכשר להיות כגון קידושין לאחר ל, שליחות,לשמה בגט, יחוד כלי לקב"ט, [אשר יש לעמוד גם על כאו"א מהם מדוע אין ההגדרה שהוא כבר חל אך אי"ז מה שברצוני לעורר] ונראה בסוגיא דאין הויכוח בין ריו"ח ור"ל ויכוח עקרוני אם שייך לחזור או לא שייך לחזור ולכו"ע שייכת חזרה, ונח' אי שייך לחזור בדיבור, וכל הויכוח הוא בדרגות והחכמים הרבה מהם כתבו שגם לר"ל שייך לחזור במעשה.
ויש להבין מה טעמו של ר"ל הרי עד כמה ששיך חזרה למה שבדיבור לא יהיה חזרה.