• ניתן לשלוח מערכות ויישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

בחירות לראשל"צ -מאומת

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק הרבנות הראשית לישראל - הארכת כהונה של הרבנים הראשיים לישראל ושל חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל. בהצעה תמכו 7 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים.
בהצעה נאמר כי מוצע לדחות את מועד סיום כהונת הרבנים הראשיים לישראל עד ליום 1.7.2024 ולקבוע את מועד סיום כהונת חברי מועצת הרבנות הראשית ביום 15.9.2024.
 
חסום, כמובן.
צריך להביא את זה:
 
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק הרבנות הראשית לישראל. בהצעה תמכו 7 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים.

מוצע לדחות את מועד סיום כהונת הרבנים הראשיים לישראל עד ליום 1.7.2024 ולקבוע את מועד סיום כהונת חברי מועצת הרבנות הראשית ביום 15.9.2024.

בנוסף, מוצע להוסיף הוראה הקובעת כי לעניין הבחירות הראשונות לרב הראשי לישראל ולחברי המועצה הנבחרים, שיתקיימו לאחר תחילתה של הוראת השעה, יהיו חברים מסוימים באסיפה הבוחרת (רבני עיר, רבנים אזוריים, רבני יישוב, רבני שכונה וראשי המועצות הדתיות) רק מי ששימשו בתפקידם ערב תחילתה של התיקון המוצע והמשיכו לשמש בתפקידם כאמור במועד הבחירות הראשונות. כדי להימנע ממצב בו בערים גדולות לא יפעלו רבני ערים תקופה ממושכת, מוצע כי רבני ערים שפגה כהונתם מיום 7.10.2023 ועד יום הבחירות ברשויות המקומיות – יכהנו תקופה נוספת שתסתיים 90 ימים לאחר הבחירות ברשויות המקומיות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מועד הבחירות לרבנים הראשיים אמור לחול בסמוך למועד הבחירות לרשויות המקומיות, בשים לב גם לסבב בחירות נוסף אם יידרש בחלק מהרשויות המקומיות. הדבר מעורר מורכבות מאחר שראשי הרשויות, המהווים שיעור נכבד מהחברים באסיפה הבוחרת והמייצגים ציבור גדול, נמצאים לקראת תום כהונתם וחלקם עשוי להתחלף במערכת הבחירות הקרובה לרשויות המקומיות".

 
הבחירות בכב' אייר פחות מחודש ואין עדין מעומד מוסכם היתכן ???
הבנתי מאחד שהיה בתל אביב אצל הרב מאיה שבחול המועד במסגרת של הקבלת פני רבו שעשו לגר''מ מאיה שליט''א הגיע לשם הגר''ד יוסף ושם הרב מאיה אמר ברשות הרב דוד יוסף הרב הראשי לישראל ...וכו' מי ששמע על כך ממקור ידוע ומוסמך יעלה ויבא.....
 
חזור
חלק עליון