בע''ה ב''ה פינת ההלכה לאקמא שכינתא מעפרא ולעילוי שכינת עוזינו להצלחת כל עם הקודש ברוחניות וגשמיות והגאולה השלימה בקרוב ממש ברחמים גדולים בתשובה שלימה.

שסניק

Well-known member
בע''ה ב''ה.
פינת ההלכה מהספר אך טוב וחסד.
יום אחד בשב''ק י' בסיוון ה'תשפ''ד.
הלכות שבת.

הלכה א.
האם מותר לפתוח ברז מים במקום שיש חרקים?
חרקים וזבובים שנמצאים בחלל האסלה מותר להוריד את המים ולשטוף את האסלה משום כבוד הבריות (חזון עובדיה ה' עמ' קכה.)
הלכה ב'.

האם מותר לקשור שני קשרים זה ע''ג זה?
שני קשרים זה על זה אינם נחשבים כקשר ומותר לקושרם בשבת ולכתחילה יקשרם לפחות משבוע.(חזון עובדיה ה 'עמ' סב.)
 
בע''ה ב''ה.
פינת ההלכה מהספר אך טוב וחסד.
יום שני בשב''ק יא' בסיוון ה'תשפ''ד.
הלכות שבת.
הלכה א.
האם מותר לקשור קשר בראש החוט?

קשר בראש החוט דינו כשני קשרים שמעיקר הדין יש להתיר אם קושרם לפחות משבוע והמחמיר תע''ב (חזון עובדיה ה עמ סב.)
הלכה ב'.
האם מותר לאישה לקשור מטפחת בשבת?

מותר לאישה לקשור מטפחת בקשר על קשר הואיל ונעשה רפוי ועל מנת להתירו בפחות משבעה ימים. (חזון עובדיה עמ' ע.)
 
בע''ה ב''ה.
פינת ההלכה מהספר אך טוב וחסד.
יום שלישי בשב''ק יב' בסיוון ה'תשפ''ד.
הלכות שבת.
הלכה א.
האם מותר ללפף חוט ברזל בראש של שקית אוכל?

חוט ברזל שמלופף בקצה של שקית או בקבוק מותר לפותחו ומותר ללפפו בשבת ואין בזה משום קושר כלל. (חזון עובדיה עמ' עז.)
הלכה ב.
האם מותר להשתמש באזיקון בשבת?

מותר להשתמש באזיקונים בשבת ואין בזה לא משום קושר ולא משום תופר. (חזון עובדיה עמ' עה.)
 
לא רוצה להפריע באמצע אבל ישר כח גדול להרב @שסניק שליט"א על החיזוקים ועל והיו עיניך רואות את מוריך ועכשיו ובפינת ההלכה
כזה ראה ו... קדש!
יגדיל תורה ויאדיר
בע''ה ב''ה.
אמן ואמן המברך יבורך מפי עלין פי מיליון.
 
בע''ה ב''ה.
פינת ההלכה מהספר אך טוב וחסד.
יום רביעי בשב''ק יג' בסיוון ה'תשפ''ד.
הלכות שבת.
הלכה א.
מי שניקה את בגדו בשבת האם מותר לו ללובשו?

מי שכיבס בשבת במזיד אסור לו להשתמש בבגד זה לעולם. וכיצד יעשה , יחזור ויטנפם בחול ויכבסם , ואז מותר להשתמש בהם. אבל לכבסם בחול בלי שיטנפם תחילה , אין להתיר. (ילקוט יוסף סימן שב.)
הלכה ב.
מי שתלה בגדים לייבוש בשבת האם מותר ללובשם?

מי ששטח כביסה בשבת על חבל כביסה , אם עשה כן במזיד והבגדים התייבשו , אסור לו ללובשם בשבת , אבל אם לא ידע שאסור לשטוח בגדים רטובים בשבת , וישטחם בשוגג , והתייבשו , מותר ללובשם בשבת. (הלכות עולם סוף חלק ג'.)
 
בע''ה ב''ה.
פינת ההלכה מהספר אך טוב וחסד.
יום חמישי בשב''ק יד' בסיוון ה'תשפ''ד.
הלכות שבת.
הלכה א.
מי שבישל בשבת האם מותר לאכול את התבשיל שבישל?

המבשל בשבת במזיד אסור לאוכלו, לו עולמית ולאחרים מותר במוצאי שבת, ובשוגג אסור ליהנות עד מוצאי שבת.(שולחן ערוך שיח, א.)
מי שפתח מכסה של סיר שאינו מבושל כל צורכו וחזר וסגרו, הרי זה עבר על בישול מן התורה, ואם התבשיל לא הגיע למאכל בן דורסאי אסור לאכול תבשיל זה. (ילקוט יוסף שיח.)
הלכה ב.
מי שחימם בשבת תבשיל לח שהצטנן האם מותר לאוכלו?

המבשל בשבת תבשיל לח שהצטנן הרי זה מותר בהנאה, הואיל ויש מקילים אף לכתחילה.(חזון עובדיה עמ' תכב.)
הלכה ג'.
מי שתחב כף רטובה לתוך תבשיל רותח המונח על גבי הפלטה, האם מותר לאכול את התבשיל?

מי שתחב מצקת רטובה לתוך תבשיל שעל גבי הפלטה מותר לו ליהנות מאותו תבשיל.
 
נערך לאחרונה:
בע''ה ב''ה.
פינת ההלכה מהספר אך טוב וחסד.
יום השישי ערש''ק טו' בסיוון ה'תשפ''ד.
הלכות שבת.
הלכה א.
האם מותר להניח על הפלאטה מאכל יבש שבושל כל צורכו?

מותר להניח על הפלאטה מאכל יבש שהתבשל כל צורכו לפני השבת, כיוון שאין בישול אחר בישול. לכן מותר להניח בשר יבש על גבי הפלאטה.
ואפילו אם יש רוטב מועט יש להתיר יש להתיר כיוון שהרוטב טפל לבשר. (שו''ע שיח,ד. יביע אומר ז, מב.)
הלכה ב.
מי שבישל ביצים מיום שישי והניחם במקרר. האם מותר להניח את הביצים עם המים על הפלטה בשבת?

המבשל ביצים מיום שישי ומשאיר את הביצים במקרר עם המים, מותר לו לחממם על הפלטה אם המים בגובה הביצים, ואם המים עודפים על הביצים, מותר לשפוך מהמים ואין בזה איסור בורר.
 
בע''ה ב''ה.
פינת ההלכה מהספר אך טוב וחסד.
מוצאי שבת קודש טז' בסיוון ה'תשפ''ד.
הלכות שבת.
הלכה א.
האם מותר להניח תבשיל לח שהצטנן על הפלטה בשבת?

תבשיל לח שהצטנן, חימומו הוא בישולו. והמחממו, משהגיע לחום שיד סולדת בו עבר על איסור תורה, אבל רשאי לומר לאשכנזי שיחמם לו את התבשיל אם לא נצטנן לגמרי. {חזון עובדיה ד,שצז.}
הלכה ב'.
האם מותר להניח מאכל לח שהצטנן על פלטה כבויה שתדלק על ידי שעון שבת?

מותר להניח תבשיל לח על פלטה כבויה שתדלק על ידי שעון שבת כדי לחמם את התבשיל, הואיל ואינו מבשל אלא בגרמא. {חזון עובדיה שמח.}
 
בע''ה ב''ה.
פינת ההלכה מהספר אך טוב וחסד.
יום אחד בשב''ק יז' בסיוון ה'תשפ''ד.
הלכות שבת.
הלכה א.
האם מותר לעשות בשבת זירוז בישול?


מאכל שאינו מבושל כל צורכו כגון חמין שיש בתוכו חיטה או אורז שאינו מבושל כל צורכו, אסור לזרז את בישולו על ידי סגירת מכסה או החזרת שמיכה או הזזת הסיר למקום חם יותר או על ידי סגירת דלת התנור או ''הארגז פלטה''.{שולחן ערוך רנז,ד.}
הלכה ב.
האם מותר לתת מאכל קרוש כגון שוקולד על גבי הפלטה כאשר ידוע שלאחר זמן יהפוך להיות לח רותח?

מאכל שברגע שהניחו אותו על הפלטה עדיין יבש אע''פ שידוע שלאחר כמה זמן יהיה לח, מותר להניחו ע''ג הפלטה אע''פ שיגיכ לחום שיד סולדת בו.{שולחן ערוך שיח,טז.}
ע''פ האמור מותר לחמם עוגת סופלה בשבת היות והעוגה נחשבת כמבושלת כל צורכה שהרי היא ראויה לאכילה גם בלי החימום, ועוד יש לשוקולד דין של שומן קרוש {שולחן ערוך שיח, טז.}
 
בע''ה ב''ה.
פינת ההלכה מהספר אך טוב וחסד.
יום שני בשב''ק יח' בסיוון ה'תשפ''ד.
הלכות שבת.
הלכה א'.
כיצד ניתן להכין תה בשבת?

אסור לערות מים חמים מכלי ראשון על עלי תה, ולכן הנכון הוא לבשלם מבעוד יום, ואם כלו המים בשבת יהיה מותר לערות עליהם. {חזון עובדיה ד, שכו.}
מותר לתת שקית תה לתוך כוס של מים חמים בכלי שני, וטוב להחמיר לערות מכלי שני.{חזון עובדיה ד, עמ' שעח.}
הלכה ב'.
כיצד ניתן להכין קפה בשבת?

מותר לערות על קפה מים רותחים מכלי ראשון הואיל והקפה עבר קלייה אין בישול אחר אפיה וקליה, והמחמיר לערות על הקפה מכלי שני תבוא עליו ברכה.
הלכה ג'.
כיצד ניתן להכין נס קפה בשבת?

מותר לערות על אבקת נס קפה מכלי ראשון הואיל והקפה עבר בישול ואין בישול אחר בישול ביבש. קפה נמס בטעמים אסור לערות עליו מים חמים הואיל וה''וניל או ה''מוקה'' לא עברו בישול, ולכן ייתן את האבקה בתוך כלי שני.
 
בע''ה ב''ה.
פינת ההלכה מהספר אך טוב וחסד.
יום שלישי בשב''ק יט' בסיוון ה'תשפ''ד.
הלכות שבת.
הלכה א'.
האם מותר לערות מים חמים על ''מנה חמה''?

אין לערות על מנה חמה מכלי ראשון הואיל ובכמה סוגים של אבקות המרק יש רכיבים מיובשים ולא מבושלים, וחלקם אינו ראוי לאכילה אלא ע''י העירוי, ולכן טוב להשרותם בכלי שלישי, והמקל לערות מכלי שני יש לו על מה שיסמוך.{הלכה ברורה שיח סעיף קעה.}
הלכה ב'.
האם מותר לתת ביצה רותחת לתוך כלי עם מים קרים על מנת לקרר את הביצה?

מותר לתת ביצה לתוך מים קרים על מנת לקררה ואין לחוש שמא המים הקרים מתבשלים מחום הביצה, וכל שכן שמותר לקלף ביצה רותחת תחת קילוח מים מהברז ואין בזה חשש לבישול המים.
 
חזור
חלק עליון