לא יודע כ"כ אם שייך לחלק כך.
כיון ששאלת "האם המנהג הוא", וא"כ הרב עובדיה אמר שכך המנהג, וגם הרב יצחק אמר שכך המנהג, ואה"נ, לכו"ע אם המנהג אחרת אפשר לעשות אחרת.
בצורה שזה מוצג זה נראה כאילו הרב עובדיה והילקו"י כתבו שונה.
לא יודע כ"כ אם שייך לחלק כך.
כיון ששאלת "האם המנהג הוא", וא"כ הרב עובדיה אמר שכך המנהג, וגם הרב יצחק אמר שכך המנהג, ואה"נ, לכו"ע אם המנהג אחרת אפשר לעשות אחרת.
בצורה שזה מוצג זה נראה כאילו הרב עובדיה והילקו"י כתבו שונה.
אז לשם מה התוס' על החזו''ע וכל מקום יעשו כמנהגם
אני מבין שלחזו''ע הבא לשאול יש להורות לו לברך קודם
ואם רוצה לשנות מנהגו רשאי ואף עדיף
אלא שלא ימחה ולא יעשה מחלוקת שרואה אחרת ממה שנוהג
אז לשם מה התוס' על החזו''ע וכל מקום יעשו כמנהגם
אני מבין שלחזו''ע הבא לשאול יש להורות לו לברך קודם
ואם רוצה לשנות מנהגו רשאי ואף עדיף
אלא שלא ימחה ולא יעשה מחלוקת שרואה אחרת ממה שנוהג
לענ"ד זה כמו ברכת על נטילת ידיים של פת הבאה בכיסנין. (לא שזה באמת דומה אלא מצד היחס למנהג).
שבעיקרון עדיף להורות לא לברך, אבל מי שנוהג לברך זה גם בסדר. נ"ל כך גם כאן, שבעיקרון מברכים "לִישב בסוכה" לפני "המוציא", אבל מי שנוהג לברך אחרי זה גם בסדר.