• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

דיון בנושא: מאמר עמל החומר (תסמונת שוטנשטיין)

זה נכון חלקית
כיון שרבנים שמרנים מאד בענינים אלו כגון הגראי''ל והגרמ''ל [וכמו בענין הרב שרייבר והרד''ש ענבל] מסתמא לא היו בעד
ואילו הרבנים שבעדו כדוגמת ר' שמואל הוא גם עזר להר' שרייבר כידוע
אע''פ שאני אישית מאד אוהב את הספרים שלו.
בענינים אלו שמרנים והפחות הם לא אותם אנשים ששמרנים בגיוס וכיו''ב זה שני נושאים
מה זה קשור, זה שיש מח' בגישה השמרנית יותר או פחות.
עצם זה שיש גדולים שמחזיקים ממנו כאדם גדול זה סותר את מה שכתב הכותב.
ולכן הכותב חזר בו והודה על האמת.
אבל אתה לא תודה על האמת. בגלל בית המדרש ממנו הגעת.
 
חוץ ממנו ז"ל, שכחת את הגרי"ש אלישיב, את הגר"ש וואזנר הגר"י שיינר ז"ל ויבלחט"א הגרב"ד פוברסקי הגר"ע אוירבעך הגר"א וייס שליט"א.
אבל בר מן דין, אינני רואה מה מקום יש להתנגדות, הלומד בספריו רואה את תורתנו הקדושה, תורת אמת ברורה וזוהרת. צא ולמד ותתענג.
הרב @פשוט תנוח דעתך, ההודעות של הנ"ל אינם נגד הגרי"ל מינצברג, אלא נגדי...
וד"ל.
 
כת"ר ינסה לענות לבד...
ואם זה לא יעזור אז תציץ ברש"י
כמאמר רבותינו קודם ראס"י ואחר כך רש"י
דוקא לא כל רבותינו סברו כך.
ואם אתה כ"כ נזעק על כבוד ראשי הישיבות, ראה בס' דרכי החיים ח"ב (עמ' רכד, ועמ' רלה) שהביאו מהגרמי"ל שאין ראוי ללמוד כך (עכ"פ בתחילת לימודו) דשבשתא כיון דעל על, וישאר רושם מלימודו זה בראשו. ועי' בספרו אמרי דעת ח"א (עמ' צד) שכ' "דיסוד לימוד הש"ס הוא לדייק ולברר כל מלה ומלה מה שרש"י ז"ל כותב בפירושו, ולא לסמוך על השערת השכל בלא לראות איך רש"י מפרש". וע"ע בח"ב (עמ' פט).
ויש להוסיף שמרש"י בכתובות (פז. ד"ה מתני' הפוגמת) שכ' "הפוגמת כתובתה - כדמפרש ואזיל במתני' גופא", מבואר דיש ללומדו סמוך לכל קטע, דאל"כ כבר ראה הלומד לדברי המתני' גופא ומה מלמדנו.
 
דוקא לא כל רבותינו סברו כך.
ואם אתה כ"כ נזעק על כבוד ראשי הישיבות, ראה בס' דרכי החיים ח"ב (עמ' רכד, ועמ' רלה) שהביאו מהגרמי"ל שאין ראוי ללמוד כך (עכ"פ בתחילת לימודו) דשבשתא כיון דעל על, וישאר רושם מלימודו זה בראשו. ועי' בספרו אמרי דעת ח"א (עמ' צד) שכ' "דיסוד לימוד הש"ס הוא לדייק ולברר כל מלה ומלה מה שרש"י ז"ל כותב בפירושו, ולא לסמוך על השערת השכל בלא לראות איך רש"י מפרש". וע"ע בח"ב (עמ' פט).
ויש להוסיף שמרש"י בכתובות (פז. ד"ה מתני' הפוגמת) שכ' "הפוגמת כתובתה - כדמפרש ואזיל במתני' גופא", מבואר דיש ללומדו סמוך לכל קטע, דאל"כ כבר ראה הלומד לדברי המתני' גופא ומה מלמדנו.
ואחרי ההתבוננות, נראה שלפי דבריו מבואר למה בכס"ר ...
וכמו שכתב:
שאין ראוי ללמוד כך (עכ"פ בתחילת לימודו) דשבשתא כיון דעל על
 
מה זה קשור, זה שיש מח' בגישה השמרנית יותר או פחות.
עצם זה שיש גדולים שמחזיקים ממנו כאדם גדול זה סותר את מה שכתב הכותב.
ולכן הכותב חזר בו והודה על האמת.
אבל אתה לא תודה על האמת. בגלל בית המדרש ממנו הגעת.
א. הרב ע''ה ס''ט אין לי אתך כלום רק בדרך כלל אתה כותב שטויות אני מגיב.
ב. היו רבנים שהתנגדו לצורת הלימוד שלו כמו שהתנגדו לרב שריבר [מסתמא אתה גם לא יודע מי זה].
ג.ברוך ד' שאתה בעל רוה''ק לדעת מאיזה בהמ''ד למדתי [אני רק אציין שאני למדתי ולומד אצל הליטאים כך שאתה קצת רחוק].
 
א. הרב ע''ה ס''ט אין לי אתך כלום רק בדרך כלל אתה כותב שטויות אני מגיב.
ב. היו רבנים שהתנגדו לצורת הלימוד שלו כמו שהתנגדו לרב שריבר [מסתמא אתה גם לא יודע מי זה].
ג.ברוך ד' שאתה בעל רוה''ק לדעת מאיזה בהמ''ד למדתי [אני רק אציין שאני למדתי ולומד אצל הליטאים כך שאתה קצת רחוק].
א. כידוע.
ב. זה בדיוק מה שכתבתי, שלרבנים רבים התנגו, גם לרמב"ם ום לר יהונת אייבשיץ וגם למרן זיע"א. אבל הנ"ל כתב שדרכו מחוץ לתחום. ולכן הודה על האמת כשהארתי את עיניו. משא"כ אתה שמתעבר על ריב לו לא אחרי שיושבו ההדורים, ומנסה בכח להוציא לעז על מי שגדול.
ג. מכיר עוד רבים מכס"ר ש"לומדים בישיבות ליטאיות"... מזכיר את הבדיחה המפורסמת בישיבות על הבחורים שעולים לתוכניות חילוניות רח"ל, ופותחים ב"אני לא חרדי, אבל ...".
 
א. כידוע.
ב. זה בדיוק מה שכתבתי, שלרבנים רבים התנגו, גם לרמב"ם ום לר יהונת אייבשיץ וגם למרן זיע"א. אבל הנ"ל כתב שדרכו מחוץ לתחום. ולכן הודה על האמת כשהארתי את עיניו. משא"כ אתה שמתעבר על ריב לו לא אחרי שיושבו ההדורים, ומנסה בכח להוציא לעז על מי שגדול.
ג. מכיר עוד רבים מכס"ר ש"לומדים בישיבות ליטאיות"... מזכיר את הבדיחה המפורסמת בישיבות על הבחורים שעולים לתוכניות חילוניות רח"ל, ופותחים ב"אני לא חרדי, אבל ...".
באות ב' אינו מובן הלא ההתנגדות היתה עזה לרמב''ם ואמרו שהוא מחוץ לתחום עד ששרפו ספריו ..ועל שאר האותיות א''צ להגיב.
 
באות ב' אינו מובן הלא ההתנגדות היתה עזה לרמב''ם ואמרו שהוא מחוץ לתחום עד ששרפו ספריו ..ועל שאר האותיות א''צ להגיב.
אז תקרא מה כתב הכותב עליו הגבתי ותראה שזה בדיוק מה שהוא כתב.
ולכן חזר בו והודה על האמת.
אבל אתה תמשיך להתעקש.
 
באות ב' אינו מובן הלא ההתנגדות היתה עזה לרמב''ם ואמרו שהוא מחוץ לתחום עד ששרפו ספריו ..ועל שאר האותיות א''צ להגיב.
ואם מאוד קשה לך להבין אז אצטט מה כתב הכותב עליו הגבתי:
"לפי מה שראיתי מחיפוש קצר, עולה הרושם ששיטתו אינה עולה בקנה אחד עם הדרך המסורה. ועם כל הכבוד, לא מדובר באחד מגדולי הדור".
ובעברית מדוברת שהשקפתו פסולה.
ולכן חזר בו הכותב.
אתה מוזמן להמשיך להתעקש!!!
 
חזור
חלק עליון