הא ל"ק היא באה להוציא את עצמה מן החשד ואמרה שלא רק יין גם שיכר לא שתתהשמואל א א
פסוק יד: וַיֹּאמֶר אֵלֶיהָ עֵלִי, עַד-מָתַי תִּשְׁתַּכָּרִין; הָסִירִי אֶת-יֵינֵךְ, מֵעָלָיִךְ.
פסוק טו: וַתַּעַן חַנָּה וַתֹּאמֶר, לֹא אֲדֹנִי, אִשָּׁה קְשַׁת-רוּחַ אָנֹכִי, וְיַיִן וְשֵׁכָר לֹא שָׁתִיתִי; וָאֶשְׁפֹּךְ אֶת-נַפְשִׁי, לִפְנֵי יְהוָה.
עלי אמר לה להסיר היין, מדוע הוסיפה חנה שכר?
אמה זה יותר נעלה משפחה כי אמה עבריה ושפחה כנענית וכיון שהיא בקשה עוד בקשה הוסיפה להקטין עצמהשמואל א א
פסוק טז אל תתן את ״אמתך״ כו׳
פסוק יח ותאמר תמצא ״שפחתך״ כו׳
צ״ע בשינוי הלשון.
ואפשר שבתחילה קראו איש אבל אחרי שהוציא דבה הוא כסיל שבישר על מיתת שאול ויהונתן קראו נער הכוונה שוטהשמואל ב פרק א וַיֹּ֣אמֶר דָּוִ֔ד אֶל־הַנַּ֖עַר הַמַּגִּ֣יד ל֑וֹ אֵ֣יךְ יָדַ֔עְתָּ כִּי־מֵ֥ת שָׁא֖וּל וִיהֽוֹנָתָ֥ן בְּנֽוֹ
יש לעיין מדוע אמר הנביא הנער ״המגיד לו״ ומה היה חסר ב״ויאמר דוד אל הנער״ ועוד קשה מדוע כאן קראו נער ובפסוק ב קראו איש.