הקשה הרמב"ן על רש"י דס"ל שהר המוריה קפץ עד בית א-ל, מדוע הר המוריה לא קפץ עד חרן, ששם היה יעקב; ותירץ המהר"ל בגור אריה שבית המקדש אינו יוצא מארץ ישראל, כיון שבחו"ל האדמה טמאה, ואם כבר יעקב צריך לחזור - חזר לבית א-ל שהוא מקום נכבד שיבוא לשם הר המוריה, עכ"ד.
וחזינן שמקום בית המקדש הוא דוקא בארץ ישראל.
וזה מתאים עם הגור אריה לקמן ל"ח ה' שבנימין נולד בארץ ישראל, כי בחלקו נבנה בית המקדש.
ובספרי וזאת הברכה שנ"ב איתא שבית המקדש נבנה בחלקו של בנימין כי נולד בארץ.
ובאוצר הספרי להגר"מ זמבא [מובא בהערות לדרך חיים אבות פ"ה הערה 709] כתב שעומר ושתי הלחם באים דוקא מארץ ישראל כי זה מקום המקדש.
וכן חזינן ביצחק שהיה עולה והיה אסור לו לצאת מארץ ישראל, כמבואר במדרש רבה ס"ד ג'.
ועי' מכילתא בשלח "נפסלו כל הארצות מלהיות מקום המקדש". ויתכן לקשר לזה הנידון אי יש במה בחו"ל קודם שגלו.
וחזינן שמקום בית המקדש הוא דוקא בארץ ישראל.
וזה מתאים עם הגור אריה לקמן ל"ח ה' שבנימין נולד בארץ ישראל, כי בחלקו נבנה בית המקדש.
ובספרי וזאת הברכה שנ"ב איתא שבית המקדש נבנה בחלקו של בנימין כי נולד בארץ.
ובאוצר הספרי להגר"מ זמבא [מובא בהערות לדרך חיים אבות פ"ה הערה 709] כתב שעומר ושתי הלחם באים דוקא מארץ ישראל כי זה מקום המקדש.
וכן חזינן ביצחק שהיה עולה והיה אסור לו לצאת מארץ ישראל, כמבואר במדרש רבה ס"ד ג'.
ועי' מכילתא בשלח "נפסלו כל הארצות מלהיות מקום המקדש". ויתכן לקשר לזה הנידון אי יש במה בחו"ל קודם שגלו.
נערך לאחרונה: