יש שרמזו שמילים אלו נקראים גם להיפך, רמז שהמכבד הוריו גם אותו יכבדו בניו; וכן יש רמז בבעל הטורים על הפסוק בשמות ל' י"ב על המילה "ונתנו" שנקראת הפוך, כי מה שאדם נותן לצדקה יחזור אליו; וכן י"א על הפסוק דברים י"ט י"א "והכהו" שנקרא הפוך כי מי שהורג - יֵהָרֵג.
מיהו בפסוק כאן היה אפשר לומר באופן אחר, על פי מה שאמר הגרא"א דסלר שמה שעשיו כיבד את אביו זה לא היה משום מצווה או הכרת הטוב, אלא שרצה שילדיו ילמדו ממנו לעשות לו כך; ולפי"ז אולי זה הרמז שנאמר בעשיו "ויבא לאביו", כדי שיביאו לו.
מיהו בפסוק כאן היה אפשר לומר באופן אחר, על פי מה שאמר הגרא"א דסלר שמה שעשיו כיבד את אביו זה לא היה משום מצווה או הכרת הטוב, אלא שרצה שילדיו ילמדו ממנו לעשות לו כך; ולפי"ז אולי זה הרמז שנאמר בעשיו "ויבא לאביו", כדי שיביאו לו.
נערך לאחרונה: