במדרש תדשא הובא ברבינו בחיי תחילת שמות מבואר שבנימין נולד בי"א חשון, וזה המקור ליום פטירתה של רחל [ושיטת רש"י בראשית ל"ה ט"ז שנפטרה לאחר הסתיו והיינו אחר החורף קודם השרב, עיי"ש], ויתכן ללמוד שהנה רחל קראה לו בן אוני ומבואר בסוכה נ"ב ב' וברש"י בחילוף אטב"ח שח' מתחלפת בב', ו-ן' ב-ש', ולפי"ז אם נחליף את האותיות של המילה בן יצא אותיות חש, וביחד עם אוני [חש אוני] אותיות י"א חשון.
ויש להוסיף שאמנם יש שטענו שבמדרש היה כתוב י"א בחודש השני, ופיענחו זאת לי"א חשון, אבל באמת הכוונה לי"א אייר, שהוא השני מניסן שהוא ראש החדשים; מ"מ בעם ישראל מקובל שזה י"א חשון.
ואפשר להוסיף שידוע מהאריז"ל שששת החודשים מתשרי עד אדר מקבילים למניסן עד אלול; ולפי"ז התאריך המקביל לי"א אייר - הוא י"א חשון. ורצה הקב"ה שהתפילות והבקשות בזכות רחל, יאמרו אז.
ויש להוסיף שאמנם יש שטענו שבמדרש היה כתוב י"א בחודש השני, ופיענחו זאת לי"א חשון, אבל באמת הכוונה לי"א אייר, שהוא השני מניסן שהוא ראש החדשים; מ"מ בעם ישראל מקובל שזה י"א חשון.
ואפשר להוסיף שידוע מהאריז"ל שששת החודשים מתשרי עד אדר מקבילים למניסן עד אלול; ולפי"ז התאריך המקביל לי"א אייר - הוא י"א חשון. ורצה הקב"ה שהתפילות והבקשות בזכות רחל, יאמרו אז.