זה נראה התשובה לגבי שבת. וליתר ביאור: דבר שאינו מתכוין ואינו פסיק רישא, שמותר לגבי כל המלאכות, ומ"מ אם הוא מכוין למלאכה אסורה, ה"ז אסור אפילו שאינו פסיק רישא.
לגבי נר שבת אם עושה פתילה מצמר או שיער וכדומה שזה פתילה פסולה ומעבה אותה עם צמר גפן וכדומה
מבואר בשו"ע שזה תלוי בכוונתו אם מתכוון להרבות את האור אסור ואם רק להעמיד את הפתילה שלא תיפול מותר
וזה דבר שעושה בחול ותלוי בכוונתו.
כותב תפילין ומזוזות בכוונת שם ה' הראויה. וכותב תפילין ומזוזות בכוונה לעבודת אלילים ח"ו.
לומד תורה לשמה, ולומד תורה שלא לשמה, לשם קינטור (לשיטת התוס' בעניין תורה שלא לשמה).
מסתכל באישה כדי לבחון יופיה שרוצה להנשא לה, ומסתכל באישה לשם תאווה.
יפה מאד.
התכונתי על להסתכל במראה:
תוספות מסכת עבודה זרה דף כט עמוד א ד"ה המסתפר מעובד:
'ומיהו אינו אסור כ"א להתנאות דעבר משום לא ילבש גבר אבל להסתפר ולגלח ולראות במראה שלא יחבל בעצמו או משום מיחוש עינים ודאי מותר ובוחן לבות הוא יודע'
יפה מאד.
התכונתי על להסתכל במראה:
תוספות מסכת עבודה זרה דף כט עמוד א ד"ה המסתפר מעובד:
'ומיהו אינו אסור כ"א להתנאות דעבר משום לא ילבש גבר אבל להסתפר ולגלח ולראות במראה שלא יחבל בעצמו או משום מיחוש עינים ודאי מותר ובוחן לבות הוא יודע'