יצר הרע

הגמרא במסכת קידושין כתבה שלהתמודד מול היצר צריך ללמוד ואילו בברכות להזכיר לו יום המיתה ונראה שביקדושין רק טעם אחד יש כדומה לרופא שיש תרופה 1
לא כ"כ הבנתי את שאלה / חידה
בכל אופן כתוב במסכת קידושין (ל:) כך הקדוש ברוך הוא אמר להם לישראל בני בראתי יצר הרע ובראתי לו תורה תבלין ואם אתם עוסקים בתורה אין אתם נמסרים בידו.
כלומר אם תלמדו תורה היצר הרע כלל לא יגיע,
אבל אם ח"ו הוא הגיע שכבר התחילה המלחמה אזי כתוב במסכת ברכות (ה.) אמר רבי לוי בר חמא אמר רבי שמעון בן לקיש לעולם ירגיז אדם יצר טוב על יצר הרע שנאמר רגזו ואל תחטאו, אם נצחו מוטב ואם לאו יעסוק בתורה, שנאמר אמרו בלבבכם אם נצחו מוטב ואם לאו יקרא קריאת שמע שנאמר על משכבכם אם נצחו מוטב, ואם לאו יזכור לו יום המיתה שנאמר ודמו סלה.
אין לי מקורות אבל נראה שכך ביאור הדברים
 
לא כ"כ הבנתי את שאלה / חידה
בכל אופן כתוב במסכת קידושין (ל:) כך הקדוש ברוך הוא אמר להם לישראל בני בראתי יצר הרע ובראתי לו תורה תבלין ואם אתם עוסקים בתורה אין אתם נמסרים בידו.
כלומר אם תלמדו תורה היצר הרע כלל לא יגיע,
אבל אם ח"ו הוא הגיע שכבר התחילה המלחמה אזי כתוב במסכת ברכות (ה.) אמר רבי לוי בר חמא אמר רבי שמעון בן לקיש לעולם ירגיז אדם יצר טוב על יצר הרע שנאמר רגזו ואל תחטאו, אם נצחו מוטב ואם לאו יעסוק בתורה, שנאמר אמרו בלבבכם אם נצחו מוטב ואם לאו יקרא קריאת שמע שנאמר על משכבכם אם נצחו מוטב, ואם לאו יזכור לו יום המיתה שנאמר ודמו סלה.
אין לי מקורות אבל נראה שכך ביאור הדברים
נראה לי זה בדיוק מה שהוא בא להסביר.
שכביכול צ"ב איך מתמודדים עם היצה"ר, האם ע"י לימוד תורה או ע"י הזכרת יום המיתה?
ובא לומר, שע"י לימוד תורה כלל לא צריכים להגיע למצב שצריכים להתמודד, וע"י הזכרת יום המיתה זו תרופה.
[כמו למשל, איך מתמודדים עם צינון? האם לוקחים כדור לצינון או שמתלבשים כצה בגדים. התשובה היא שאם תתלבש כלל לא תצטנן, ואם הצטננת הפיתרון הוא התרופה].
 
חזור
חלק עליון