לדוד ה' אורי וישעי בערבית

רק אציין, לגבי מנהגנו לומר בכל יום אחרי שחרית "לדוד ה' אורי וישעי" זה נמשך עד הושענא רבא, אז אע"פ שאחרי יוה"כ הכל חוזר לשיגרה בתפילה כמו כל השנה, מזמור זה עדיין אומרים עד הושענא רבא.
 
ואם הם אומרים ואף אחד לא אומר קדיש
יהא שלמא
אך הספרדי כן יכול לומר קדיש
עדיף שיאמר עמהם כדי שיזכה אותם בקדיש
או עדיף לא לומר תהלים בלילה
מישהו אמר לי שאם הוא מתפלל עם אשכנזים, אז בד"כ הם לא אומרים "שיר למעלות" בערבית, וא"כ כשהם אומרים "עלינו לשבח" הוא יאמר יחד עמהם, וכשאומרים "לדוד" יאמר "שיר למעלות" (שזה מותר להגיד בלילה בגלל שזה סדר התפילה), ואח"כ יוכל להגיד קדיש.
(או שאולי יש עניין לומר ע"פ סדר התפילה קודם "שיר למעלות" ורק אח"כ "עלינו לשבח" ואז עדיף שכשהפ אומרים "עלינו לשבח" הוא יאמר "שיר למעלות" וכשהם אומרים "לדוד" הוא יאמר "עלינו לשבח", וכך גם יוכל להגיד קדיש אח"כ; אך מצד שני יתכן שכשהם אומרים "עלינו לשבח" יש עניין לומר יחד איתם דווקא "עלינו לשבח" אע"פ שזה שונה מסדר התפילה, ועכ"פ בין כך ובין כך הוא יוכל לומר אח"כ קדיש).
 
מישהו אמר לי שאם הוא מתפלל עם אשכנזים, אז בד"כ הם לא אומרים "שיר למעלות" בערבית, וא"כ כשהם אומרים "עלינו לשבח" הוא יאמר יחד עמהם, וכשאומרים "לדוד" יאמר "שיר למעלות" (שזה מותר להגיד בלילה בגלל שזה סדר התפילה), ואח"כ יוכל להגיד קדיש.
(או שאולי יש עניין לומר ע"פ סדר התפילה קודם "שיר למעלות" ורק אח"כ "עלינו לשבח" ואז עדיף שכשהפ אומרים "עלינו לשבח" הוא יאמר "שיר למעלות" וכשהם אומרים "לדוד" הוא יאמר "עלינו לשבח", וכך גם יוכל להגיד קדיש אח"כ; אך מצד שני יתכן שכשהם אומרים "עלינו לשבח" יש עניין לומר יחד איתם דווקא "עלינו לשבח" אע"פ שזה שונה מסדר התפילה, ועכ"פ בין כך ובין כך הוא יוכל לומר אח"כ קדיש).
אם זה לא בסדר התפילה, אולי זה כבר תהלים בלילה. ומסתמא שלמקובלים יש סדר מסויים לומר שיר למעלות בדווקא.
 
חזור
חלק עליון