ואם הם אומרים ואף אחד לא אומר קדישלא חייב
שם זה חלק מהתפילה.בענית אמן מזכה את כולם
כמו שלספרדים יש שיר למעלות וקדיש כך להם יש אחר עלינו לשבח לדוד ה' וקדיש
וכי אשכנזי שישאל רב ספרדי אם לומר קדיש לאחר לדוד ה'שם זה חלק מהתפילה.
איך הוא יודע מלכתחילה שאין מי שיאמר קדיש?ואם הם אומרים ואף אחד לא אומר קדיש
יהא שלמא
אך הספרדי כן יכול לומר קדיש
עדיף שיאמר עמהם כדי שיזכה אותם בקדיש
או עדיף לא לומר תהלים בלילה
במנין מותרעדיף לא לומר תהלים בלילה
מהיכי תיתי?במנין מותר
מתפלל במנין קבוע ואין חדשאיך הוא יודע מלכתחילה שאין מי שיאמר קדיש?
נכון, דייקתי לומר שלא חייב, כי לכאו' יש צד להתיר בזה שאומר כן מפני הסגולה ולא כקריאת תהלים.מתפלל במנין קבוע ואין חדש
וגם ישועה ורחמים כ' לא חייב משמע שמותר
לדעתו
ואני אומר שאולי
אפי' עדיף
מישהו אמר לי שאם הוא מתפלל עם אשכנזים, אז בד"כ הם לא אומרים "שיר למעלות" בערבית, וא"כ כשהם אומרים "עלינו לשבח" הוא יאמר יחד עמהם, וכשאומרים "לדוד" יאמר "שיר למעלות" (שזה מותר להגיד בלילה בגלל שזה סדר התפילה), ואח"כ יוכל להגיד קדיש.ואם הם אומרים ואף אחד לא אומר קדיש
יהא שלמא
אך הספרדי כן יכול לומר קדיש
עדיף שיאמר עמהם כדי שיזכה אותם בקדיש
או עדיף לא לומר תהלים בלילה
אם זה לא בסדר התפילה, אולי זה כבר תהלים בלילה. ומסתמא שלמקובלים יש סדר מסויים לומר שיר למעלות בדווקא.מישהו אמר לי שאם הוא מתפלל עם אשכנזים, אז בד"כ הם לא אומרים "שיר למעלות" בערבית, וא"כ כשהם אומרים "עלינו לשבח" הוא יאמר יחד עמהם, וכשאומרים "לדוד" יאמר "שיר למעלות" (שזה מותר להגיד בלילה בגלל שזה סדר התפילה), ואח"כ יוכל להגיד קדיש.
(או שאולי יש עניין לומר ע"פ סדר התפילה קודם "שיר למעלות" ורק אח"כ "עלינו לשבח" ואז עדיף שכשהפ אומרים "עלינו לשבח" הוא יאמר "שיר למעלות" וכשהם אומרים "לדוד" הוא יאמר "עלינו לשבח", וכך גם יוכל להגיד קדיש אח"כ; אך מצד שני יתכן שכשהם אומרים "עלינו לשבח" יש עניין לומר יחד איתם דווקא "עלינו לשבח" אע"פ שזה שונה מסדר התפילה, ועכ"פ בין כך ובין כך הוא יוכל לומר אח"כ קדיש).