להתעטף בציצית

אני יודע שיש נוהגים ככה, אבל מעולם לא ראיתי בני תורה נוהגים כן.
ידוע שזו ברכה לבטלה ואכן יציאה לרה״ר כך זה איסור.
בד״כ זה בעלי בתים כך.
 
אני הבנתי כך לצורך העניין, שזה דרך העיטוף:
b1f43a8e-d502-4a37-833e-5c8766494cad_100.jpeg

אך ידוע לי כי ישנם בעלי בתים שלא עושים כך אלא לוקחים את כל הארבע כנפות מקדימה, מה שיוצר מצב בו הטלית נמצאת על הכנפות, וכן ג״כ נראה שזהו מנהג התימנים
pdyuvly8.jpeg

מיותר לומר שזה לא כהשו״ע.

 
התכוונתי לשאול מדוע לא מקפידים
להתעטף כמו שנהוג אצל התימנים
וכן חלק מקהילות החסידים

כו. סדר עטיפת הטלית צריך להיות באופן זה: מיד לאחר ברכת “להתעטף בציצית”, יתעטף בטלית על ראשו, כשארבע כנפות הטלית יורדות כנגד פניו, שתים לצד ימין ושתים לצד שמאל, ולאחר מכן יאחז את הצד הימני שכנגד פניו, וישליך אותו לאחוריו על כתפו השמאלית, וטוב שישהה כך כדי שיעור הילוך ארבע אמות, ואחר כך יאחז את הצד השמאלי, וישליכנו גם כן לאחוריו על כתפו השמאלית, באופן שכל ארבע הכנפות יהיו מונחות מאחוריו, וישהה כך כדי שיעור הילוך ארבע אמות, ואחר כך יוריד הטלית על גופו, ויניח שתי ציציות לפניו ושתים לאחוריו, שיהיה מסובב במצוות. והנוהגים להוריד את הטלית על כל גופם, ואחר כך להתעטף בראש כנז’, יש להם על מה שיסמוכו. [שארית יוסף חלק א’ עמ’ קלד, ילקו”י על הל’ ציצית, עמ’ פה. ושם עמ’ פט שאין להורות להחמיר נגד מרן הש”ע, ודחה מי שרצה להביא ראיה מדין זה שאפשר להורות להחמיר נגד מרן. ע”ש]. (ילקו"י הלכות ציצית)
 
ראיתי ראיה יפה שמנהגנו הוא הנכון
הרי גודל טלית הוא שיכול קטן להתעטף בו ראשו ורובו. ודנו האחרונים כמה הוא השיעור. ולחמורא נוקטים שיהיה בכתפיים אמה, חצי אמה לכל כתף, לא כולל פתח הצואר
ולפי ר' חיים נאה זה 48 ס"מ ולכל היותר כ-60 ס"מ. ואם זה הגודל של הטלית ודאי שאין בו כדי לעטות את הידיים כמנהג התימנים
 
חזור
חלק עליון