לאכול חמץ אחרי שעה שישית ביום י"ד ניסן??????
הנה במשנה בפסחים י"א ע"ב שנינו: "ועוד אמר רבי יהודה שתי חלות של תודה פסולות מונחות על גב האיצטבא כל זמן שמונחות כל העם אוכלין ניטלה אחת תולין לא אוכלין ולא שורפין ניטלו שתיהן התחילו כל העם שורפין". ע"כ.
וצ"ע הרי האנשים שגרים רחוק מירושלים, האיך היו יודעים? ואיך היה מועיל להם? הרי כשהיו שמים את זה בשעה השישית כבר אסור לאכול חמץ, ועד שיודיעו למקומות אחרים הרחוקים [ואפי' ע"י מדורות כנז' במס' ר"ה], מ"מ כבר יעבור הזמן של אכילת חמץ, א"כ מה היה מועיל להם, והאם היה צריך בכלל להודיע לרחוקים? ואם לא היה צריך להודיע לרחוקים כי היו יודעים, אז למה בירושלים היו צריכים לעשות כדבר הנז'?
הנה במשנה בפסחים י"א ע"ב שנינו: "ועוד אמר רבי יהודה שתי חלות של תודה פסולות מונחות על גב האיצטבא כל זמן שמונחות כל העם אוכלין ניטלה אחת תולין לא אוכלין ולא שורפין ניטלו שתיהן התחילו כל העם שורפין". ע"כ.
וצ"ע הרי האנשים שגרים רחוק מירושלים, האיך היו יודעים? ואיך היה מועיל להם? הרי כשהיו שמים את זה בשעה השישית כבר אסור לאכול חמץ, ועד שיודיעו למקומות אחרים הרחוקים [ואפי' ע"י מדורות כנז' במס' ר"ה], מ"מ כבר יעבור הזמן של אכילת חמץ, א"כ מה היה מועיל להם, והאם היה צריך בכלל להודיע לרחוקים? ואם לא היה צריך להודיע לרחוקים כי היו יודעים, אז למה בירושלים היו צריכים לעשות כדבר הנז'?