שלום וברכה
בשבוע שחל בו תשעה באב מותר להתקלח במים צוננים, ואפשר לערב בהם מעט מים חמים להפיג צינתם שהגוף יוכל לקבלם, רק שלא יהיה בהם חמימות שיקראו חמים או פושרים.
הרמ"א כתב (סימן תקנא סט"ז) שנוהגים שלא לרחוץ אפילו בצונן מראש חודש ואילך ע"כ.
ובמשנה ברורה עם הערות איש מצליח בסימן (הערה 3) כתבו ואנן נקטינן כדעת הרמב"ם והרמב"ן בתורת האדם והר"ן והמאירי וסיעתם, דדוקא בחמין, ודוקא בשבוע שחל בו, ודוקא כל גופו. כן שמעתי מפי הגר"ע יוסף (נר"ו) בליל כ"ט תמוז התשל"ב. נאמ"ן ס"ט. ועיין בכה"ח (אות קפו) ובשו"ת יבי"א (ח"ה סימן מא), ואפשר גם לערב מעט מים חמים כדי שהגוף יוכל לקבלם, ובלבד שלא יהיה בהם שום חמימות שיקראו חמים או פושרים, וכ"ד מרן ראש הישיבה שליט"א, וכן אפשר לרחוץ בסבון וכו'. משה לוי ס"ט.
כמו כן יש להתיר להתרחץ במים חמים לתינוק שלא הגיע לחינוך להתאבל על ירושלים, וכן ליולדת, ואשה מעוברת בחודש התשיעי להקל מעליה צער הלידה, וכן כתבו הפוסקים לנשים שלא יתגנו על בעליהן, וכן יש להקל לחולה, ואין צריך שיהיה חולה גמור אלא כל שעושה לרפואה שפיר דמי, וכן יש להקל לסובל מטחורים שרפואתו לישב באמבטיה עם מים חמים כשעה או שעתיים, מותר לעשות כן שאינו עושה כן אלא לרפואה.
כמבואר בילקוט יוסף (ארבע תעניות תשע"ט, עמודים שכה-שכז).
בברכה רבה