• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

פינוי השולחן קודם ברכה המזון

מולסון

Active member
שלום וברכה.
ידוע שלפי המקובלים יש בעיה בלפנות את השולחן קודם ברכת המזון, ולכן בערב שבת כשמסיימים לאכול את הדג שמים אותו בקערה בצד השולחן ורק לאחר ברכת המזון מפנים אותו לאשפה.
מישהו יודע מה דעת מרן בעניין זה?
תודה מראש
 
שלום וברכה.
ידוע שלפי המקובלים יש בעיה בלפנות את השולחן קודם ברכת המזון, ולכן בערב שבת כשמסיימים לאכול את הדג שמים אותו בקערה בצד השולחן ורק לאחר ברכת המזון מפנים אותו לאשפה.
מישהו יודע מה דעת מרן בעניין זה?
תודה מראש
יורנו מר, איפה ראה שמרן התייחס לדברי מקובלים בהלכה?... מרן לא חשש לזה.
 
יורנו מר, איפה ראה שמרן התייחס לדברי מקובלים בהלכה?... מרן לא חשש לזה.
בבית הכנסת שבביתו הש"ץ היה מקריא תיבת יברכך לכהן?
ומה הנהיג בנד"ד בהיותו בגלות מצרים?

בבית הכנסת שבביתו נהגו לתקוע בעמידת מוסף בלחש?
 
שלום וברכה.
ידוע שלפי המקובלים יש בעיה בלפנות את השולחן קודם ברכת המזון, ולכן בערב שבת כשמסיימים לאכול את הדג שמים אותו בקערה בצד השולחן ורק לאחר ברכת המזון מפנים אותו לאשפה.
מישהו יודע מה דעת מרן בעניין זה?
תודה מראש
הלכה זו הובאה בבן איש חי, (ש''ר שלח לך ה''ב) אז מסתמא בהליכות עולם שם מרן דיבר בזה.
 
שלום וברכה.
ידוע שלפי המקובלים יש בעיה בלפנות את השולחן קודם ברכת המזון, ולכן בערב שבת כשמסיימים לאכול את הדג שמים אותו בקערה בצד השולחן ורק לאחר ברכת המזון מפנים אותו לאשפה.
מישהו יודע מה דעת מרן בעניין זה?
תודה מראש
מרן השו"ע כתב (או"ח סימן קפ) וז"ל "אין להסיר המפה והלחם עד אחר ברכת המזון" ועיין במשנה ברורה.
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון