• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

פנינים, הנהגות וחיזוקים, על פטירת מרן חכם שלום כהן זיע"א - שווה לקרוא! -

אמונה ובטחון

Well-known member
מצורף כאן ממה שכתבתי לפני כשנה בערך, ועתה מובאת כאן בתוספת מעט, לתועלת הציבור. ולזכות נשמתו הטהורה של מרן צדיק יסוד עולם רבינו שלום כהן זכוו תגן עלינו ועל כל עם ישראל לטובה ולברכה אמן.


דברי התעוררות אחר פטירתו של רבן של ישראל
עמוד האש שהלך לפני המחנה
מרן חכם שלום הכהן זצוק"ל זיע"א



"פנינים הנהגות וחיזוקים"

אם נבוא לדבר על גדלותו בתורה ובמידות של מרן חכם שלום, יגמר הזמן והמה לא יכלו. אבל יש משהו חשוב ביותר שאפיין אותו, משהו ייחודי ביותר!

מצד אחד כולם הכירו את עמידתו האיתנה על צביון התורה והיהדות כנגד כל אותם שרצו לפרוץ את כרם ישראל ובכללם ממשלת הרשעה שבשלטון [דאז] שניסו להרוס כמעט כל דבר שבקדושה. ומרן נלחם ללא הרף בכל הדברים הללו, ובכלל במשך כל חייו העמיד את קרן התורה על תילה. וכן הוא היה בוכה על כל צער של יהודי, ועל עם ישראל, וכן בתקופת הבחירות כמה היה בוכה לעם ישראל שיבחרו בתורה ובנציגים החרדיים.

אבל לצד כל זה הוא היה אדם מאוד שמח, והחיוך היה נסוך על פניו, הוא היה יודע לשמח את האחרים ואת הציבור, השמחה הייתה חלק בלתי נפרד מחייו. ננסה להתבונן קצת במעלת השמחה שלו שנלמד מזה גם אל חיינו, השמחה היא תוצאה של רוגע ושלוות נפש. היום עם כל העידכונים והחדשות שיש היום, ובכלל כל אחד עם הדברים שמעיקים עליו, צריך המון חוכמת חיים כדי לחיות רגוע ולהגיע לשמחה, מעלת השמחה היא גדולה לאין ערוך עד שרבנו האר"י ז"ל אמר שזכה לכל מה שהגיע זה בזכות השמחה. והדרך לשמחת חיים היא פשוט אמונה ובטחון בה' שזה התרופה האמיתית לכל הפחדים. ורק עי"ז מגיעים לשלוות נפש כמו שכתב רבנו בחיי בהקדמה לשער הבטחון.

הנביא ישעיה אומר (נז, א) הצדיק אבד ואין איש שם על לב וכו' ע"כ. ומרן רשכבה"ג רבנו עובדיה יוסף זיע"א (חזו"ע שבת ח"ה, בהספד) פירש את דברי הנביא הללו, שאם לא הספידו את הצדיק כראוי אז גם הצדיק לא חייב להם מאומה ולא יתפלל עליהם במרומים. אבל אם הספידו את הצדיק כראוי והאנשים מתעוררים ומתחזקים מזה, אז הצדיק לא ישקוט ולא ינוח על משכבו אלא יעתיר בעד ישראל. ע"ש. והנה גדולי ישראל הספידו את מרן חכם שלום כהן, ומבואר מזה שכל מי שמתעורר ומתחזק לכבוד נשמתו של הצדיק, כך יהיה הצדיק מליץ יושר בעדנו ויעתיר בתפילה ובתחנונים עלינו ועל עמו ישראל לשפע ברכה והצלחה. לכן צריך להתחזק ולא להמשיך בשגרה בלי להתעורר, הקב"ה זועק אלינו, בני חביבי כמה עוד אפשר לשלוח אליכם 'אותות' שתתעוררו?!
ובפרט לאחר האסון הנורא שפקד את עם ישראל, מתקפת הפתע של מחבלי חמאס ימש"ו שר"י, וכבר הורו רבותינו שכל אחד יתחזק במה שהוא צריך להתחזק, ולב יודע מרת נפשו, וכל אחד שיודע בעצמו על מצוה מסוימת שרופפת אצלו, יתחזק בזה. ובעזה"י נזכה לגאולה השלמה בחסד וברחמים במהרה בימנו. אמן.

unnamed.jpg
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון