דעת הבא"ח שאין לומר וארעא בקדיש תתקבל
וכן כתוב להדיא בספר מקבציאל לבא"ח שיצא בשנת ה'תשע"ג כמדומני (שנה ראשונה פר' ויחי אות נא, נח) ושם שאל את ר' אליהו מני מהו נוסח קדיש תתקבל, והשיב לו שם, ולא הזכיר כלל תיבת "וארעא". והבא"ח הביא את זה בשני מקומות באות נא ואות נח. וסתם כדבריו בלא להעיר עליו כלל. ומסתימות מדבריו משמע שמסכים לדבריו שלא לומר וארעא בקדיש תתקבל.
ושלחתי זאת למרן הראש"ל פאר הדורות רבינו הגדול רבי יצחק יוסף שליט"א לפני כשלש שנים, וכתב לי מכתב והסכים לדברי שמסתימות דברי הבא"ח משמע שמודה שאין לומר וארעא בקדיש תתקבל.
ובאמת שבסידור עוד יוסף חי החדש שהוציא הרב מזרחי, [סידור לכבוד נשמת מרן זיע"א] שם בהערות על קדיש תתקבל הוא שם את וארעא בסוגריים, ובהערות ציין למקבציאל הנ"ל.
ומכאן תשובה מוצאת לכל אות המחזורים והסידורים שכתוב בהם שהם הולכים אחר דעת מאור עינינו הבא"ח זיע"א, ושם כתבו וארעא. וע"פ האמור זה היפך דעתו של המאור הגדול הבא"ח זיע"א.
ויש עוד להאריך בכ"ז, וע' ביבי"א ח"ב סי' יח כמדומני, ובילקו"י ימי"נ מש"ב. ויש בזה אריכות ואכמ"ל ועוד חזון למועד.