שוא נע בעוז והדר

אין הדגשה
אולי:
יש שתי דרכים שנהוג בדפוסים לסמן, או קו עילי וזה לא שייך עם טעמים זה יבלבל, או ניקוד מרובע, שזה אמנם אפשרי אבל זה קצת פחות נעים לעין (ו"חלילה" אפשר להתבלבל עם הוצאת "סימנים" ו"עטרת ירושלים") ואולי צריך על זה זכויות העתקה.
 
אין להם שום חיוב להדגיש את השוא נע, בדפוסים הישנים לא היה דבר כזה וזהו חידוש של זמנינו (אם כי הוא ודאי מבורך) ונראה לי שבכל הסידורים שלהם אין הבדל כזה
 
אין להם שום חיוב להדגיש את השוא נע, בדפוסים הישנים לא היה דבר כזה וזהו חידוש של זמנינו (אם כי הוא ודאי מבורך) ונראה לי שבכל הסידורים שלהם אין הבדל כזה
לא דיברתי על חיוב.
ולעניין טענתך השנייה, הרבה דברים השתנו מדורות קודמים. ועשו לתועלת הציבור. פעם היה מתיבתא?
מכון שמהדר את הספרים ראוי שיתחשב גם בנושא זה. כנלע"ד
 
כללים לשווא נע פשוט וקל:
א. שווא בראש מילה = שווא נע.
לדוגמה: שְמע בְּראשית סְפרים.
ב. שני שווא במילה אחת השווא השני = שווא נע.
לדוגמה: תִּשְמְרוּ אַרְצְכֶם.
ג. שווא שאחרי תנועה גדולה שאיננה מוטעמת - הוא שווא נע.
לדוגמה: אוֹמְרִים מֵרְפִידִים בָּרְהָטִים יוּכְלוּ.
[אמנם, אם התנועה הגדולה מוטעמת מחמת "נסוג אחור" - השווא שאחריה נע.]
ד. שווא הבא אחרי אות דגושה, שלא בסוף המלה = שווא נע.
לדוגמה: הַדְּבָרִים מְצַוְּךָ מִשְּנָתוֹ.
ה. שווא הבא תחת האות הראשונה מבין שתי אותיות סמוכות הדומות זו לזו = שווא נע.
[אמנם יש סוברים שהוא נח - רד"ק בס' מכלול עא, ועוד.]
לדוגמה: הִנְנִי שִגְגַת וּלְלֵוִי.
 
הם אשכנזים. מה אתה מצפה מהם?
אז הם פטורים מדקדוק?! כל כללי הדקדוק חלים גם עליהם, ואני מכיר כמה בעלי קוראים אשכנזים שמדקדקים באותיות ובניקוד יותר מהרבה בעלי קוראים ספרדים שאני מכיר...
לעצם העניין, אני חושב שהרבה יותר נוח כשיש את ההדגשה הזו, והיום ברוב ככל הסידורים שלנו כבר עשו את זה. (אם כי לפעמים אני מוצא קצת טעויות...)
 
(גזען/חשוך ועוד)
אף אחד לא היה מגיב כך!!
כיוון שהתרגלנו לזלזול...
אולי הגיע הזמן שגם מהכיוון שלנו נגיב בצורה כזו, ונשיב את גאוותינו הנשכחת.
ועוד, שזו לא חייבת להיות תגובה גזענית אלא באמת ברוב במקרים נראה
שאחינו האשכנזים אינם מדקדקים בקריאת התורה (לא כולם בכלל) ולכן אינם שמים דגש על
שווא נח\נע כדוג' תיקון ק' 'איש מצליח' וכדו'.
 
אין להם שום חיוב להדגיש את השוא נע, בדפוסים הישנים לא היה דבר כזה וזהו חידוש של זמנינו (אם כי הוא ודאי מבורך) ונראה לי שבכל הסידורים שלהם אין הבדל כזה
ו.....
הם צריכים למצוא חן בעינינו לא? אנחנו לקוחות.
בסידורים שלהם 'אביר יעקב' נוסח עדות מזרח, מודגש שווא נע.
 
חזור
חלק עליון