תבנית הפוכה בתנור מצב שבת

שלום לחברי הפורום היקרים
האם ישנה התייחסות מפורשת של מרן הראשל"צ שליט"א לגבי מ"ש בילקו"י הנד"מ על שבת ח"א כרך א', ששם בעמ' תצג והלאה כתב להתיר להחזיר תבשילים שדרכם בתנור לתנור בתנאי חזרה, והשאלה: האם לשיטת מרן שליט"א יועיל הדבר להניח תבנית הפוכה בתנור ע"מ לבטל דיני "מיחזי כמבשל" וממילא בכל גוונא א"צ להתחשב בדיני חזרה?
 
לפי טעמיו שם, כן, ע"ש ודו"ק
תודה על המענה המהיר כבוד הרב.
כן כשלמדנו ראינו מה שהרב כותב שם בעמ' תצה' שלא נאמרה תבנית הפוכה אלא להתיר חזרה כאשר הניח על הקרקע, ואז הרב מביא את הר"ן. אבל לכאורה הטעם הזה תלוי באיך מיישבים את הסתירה בשו"ע' סימן רנג' בין סעיף ג' לסעיף ה', האם הרב גילה דעתו בצורה מוחלטת להקל כמו הר"ן? מה גם שמיחזי בתנור הוא יותר חמור כיוון שההיכר לא ניכר כלפי חוץ כמו באש גלויה או פלאטה, ועוד שיש גופי חימום גם למעלה ובדפנות ששם לא מניחים היכר, בגלל זה חשבנו לומר שלא בכדי מרן שליט"א לא הזכיר את הפתרון הזה. נשמח שכבודו יאיר עינינו האם החשבון מכוון.
 
תראה שם שהתיר להניח לחם בתוך סיר וא"כ מוכח שגם במקרה שלך שרי
איפה הרב התייחס לציור הנ"ל? כבודו יכול להפנות אותי? מה שכתב שם בעמ' תצה' "אבל בקדרה לתוך תנור אפייה, וכו' אין כאן מיחזי כמבשל וכו'", הבנתי שמדובר על תבשיל בתוך קדרה, אבל מאכל שדרכו בתנור (כגון מאפים וכד') האם יועיל זה ששמתי אותו בתוך סיר? גם מ"ש הרב בפסק למעלה: "וכל כיו"ב בדברים שרגילים לבשלם בתנור אפייה" ולא כתב "לבשל בם", מורה דאזלינן בתר התבשיל ולא הכלי עצמו.
 
חזור
חלק עליון