• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

אכל עוגה ורוצה לשתות או לאכול דברים שנפטרים בפת

כי כך רואים שא''א לכוון לא לפטור משקים

מרן הביא עצה שיין לא יפטור מים וכו'
אך לא הביא פיתרון זה לגבי שתיה מים בסעודה
אלא כתב רק יברך קודם.


ואני אומר ברכה לבטלה לאותם פוסקים לא לכל הדעות
ולכן סב''ל ואין לכוון כך
זה בדיוק מה שאמרתי...
הסיבה שצריך לפטור את המשקים שהעצה הזאת יש בה גרעון שהוא ברכה שאינה צריכה.
שאלתי ברורה אני רוצה לשתות כוס אחת דוקא ואחר כך עוד כוס אם ברכתי על שניהם זה אינו ברכה לבטלה אלא ברכה שאינה צריכה.
 
זה בדיוק מה שאמרתי...
הסיבה שצריך לפטור את המשקים שהעצה הזאת יש בה גרעון שהוא ברכה שאינה צריכה.
שאלתי ברורה אני רוצה לשתות כוס אחת דוקא ואחר כך עוד כוס אם ברכתי על שניהם זה אינו ברכה לבטלה אלא ברכה שאינה צריכה.
לא מבין מה אתה שואל
סך הכל א''א כזה דבר ועי' בהליכות ברכות אם מצד ברכה לבטלה או שאינה צריכה

ונמלך זה לא קשור
איזה איסור עובר
אלא הנידון אם זה בכלל תופס וחל
 
לא מבין מה אתה שואל
סך הכל א''א כזה דבר ועי' בהליכות ברכות אם מצד ברכה לבטלה או שאינה צריכה

ונמלך זה לא קשור
איזה איסור עובר
אלא הנידון אם זה בכלל תופס וחל
מחילה מכבודו איני מבין מה החילוק בין נמלך מכיון כל דין נמלך הוא תלוי בדעת שלי וכן הוא בדין שאני לא רוצה לפטור להדיא. ומאי שנא המוציא משאר ברכות שאני יכול לכוון שלא לפטור.
 
מחילה מכבודו איני מבין מה החילוק בין נמלך מכיון כל דין נמלך הוא תלוי בדעת שלי וכן הוא בדין שאני לא רוצה לפטור להדיא. ומאי שנא המוציא משאר ברכות שאני יכול לכוון שלא לפטור.
אני חושב שבתחילת השרשור הבאתי צילום מהליכות ברכות או ציון לעמ' ע''ש.


המקרה שלך של נמלך לא פשוט כלל כמבוא' בהליכות ברכות כי קשה לומר שאדם מסיח דעתו ותוך זמן קצר שוב שותה

ונמלך קלאסי שאני רוצה רק כוס אחת וסיימתי לגמרי ופתאום אני רוצה עוד זה אכילה חדשה
אך כאן זה אכילה מורכבת מ2 דברים לחם ומים אתה לא יכול לפצל את הברכה שלך זה לא קשור לנמלך
 
אני חושב שבתחילת השרשור הבאתי צילום מהליכות ברכות או ציון לעמ' ע''ש.


המקרה שלך של נמלך לא פשוט כלל כמבוא' בהליכות ברכות כי קשה לומר שאדם מסיח דעתו ותוך זמן קצר שוב שותה

ונמלך קלאסי שאני רוצה רק כוס אחת וסיימתי לגמרי ופתאום אני רוצה עוד זה אכילה חדשה
אך כאן זה אכילה מורכבת מ2 דברים לחם ומים אתה לא יכול לפצל את הברכה שלך זה לא קשור לנמלך
זה לא עניין של הסחת דעת זה אף יותר מזה אני מכוון להדיא לא לפטור את אותו הדבר.
 
@יוסף דהן
עיין בשו"ע סימן קע"ד סע"ד.
עיינתי
וכאן זה לא ממש קשור

כבודו יפנה אותי לדבריו.
הליכות ברכות סי' רב עמ' מז מח הערה קיט
בהתחלה כותב כדבריך שאפשר בהמוציא לכוון לא לפטור אלא שזה ברכה שאינה צריכה

ובהמשך כותב ויש לדחות
 
חזור
חלק עליון