• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

להתיר עגונות

 
לאחר דיון דרמטי בלשכתו הראשון לציון הגר"י יוסף התיר עגונות מטבח שמחת תורה
הרב הראשי ונשיא בית הדין הגדול, הגאון רבי יצחק יוסף, קבע כי יש להכריז על מספר חטופים כחללים ובכך התיר נשים מעגינות | בדיון דרמטי שהתקיים בלשכתו השתתפו גורמי צבא בכירים והרב הצבאי הראשי (חדשות)
4 | | כיכר השבת | י"ט בכסלו | 02.12.23

הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, נשיא בית הדין הגדול, פסק להכריז על מספר חטופים וחטופות כחללים שנרצחו על ידי מחבלי חמאס במתקפת הפתע בשמחת תורה.

פסק הראשון לציון הגיע לאחר דיון דרמטי שהתקיים בלשכתו יחד עם בכירים בצבא ומערכת הביטחון, נציגי מערכת הבריאות, הרב הצבאי הראשי אייל קרים, דיין בית הדין הגדול הרב עידו שחר, הרב יעקב רוז'ה - אחראי על כבוד המת וחבר מועצת הרבנות ומנכ"ל המשרד לשירותי דת יהודה אבידן.


לאחר שגורמי הביטחון הציגו בפני נשיא בית הדין הגדול נתונים ועובדות ולאחר שהרב קבע כי אין ספק באמיתותם, פסק הרב שניתן להכריז עליהם כ'חללים'.

משמעות פסק ההלכה של הראשון לציון הייתה שהמשפחות יכולות לשבת שבעה גם ללא לוויה. משמעות דרמטית נוספת הייתה התרת עגונות שבעליהן נחטפו לרצועת עזה וכעת נפסק כי הם לא בחיים, כך שהן הפכו לאלמנות.

השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי, אמר הערב: "לאחר דיונים ארוכים ומעמיקים להם היו שותפים ראשי מערכת הביטחון, אנשי המכון לרפואה משפטית משרד הבריאות ומנכ"ל המשרד יהודה אבידן הם אלו אשר אפשרו את הכרעת מרן הראש"ל שליט"א שנעשתה ברגישות מיוחדת לאור הנסיבות וההשלכות הרבות, כלל עובדי המשרד אשר פעלו ועדיין פועלים בנושא כאוב זה, מחזקים את ידי המשפחות היקרות בשעה קשה זו ותנחומים על נפילת יקירהם בידי רוצחי חמאס המתועבים".

המנכ"ל אבידן הוסיף כי: "רגישותו הרבה של מרן הראש"ל מחד ונחישותו מאידך להגיע לחקר האמת היא זו שהביאה להכרעה כפי שנהג אביו מרן הגר"ע יוסף זצ"ל".
 
מי יודע אם לא משמים ה' נתן ביד הממשלה להאריך את כהונת מרן הראש"ל שליט"א כדי שיהיה מי שיוכל לעסוק בנושא והוא בר הכי

לא מדמיין אף אחד אחר בזה
זכינו שיש לנו מנהיג גדול וענק בדור
רק בשביל זה צריך להאריך את כהונת הרבניים הראשיים בראשות מרן שליט"א עד אחרי המלחמה, כדי לדון ולפסוק בכל ענייני העגונות עד פסיקת ההלכה למעשה, כי הדברים מבהילים ועצומים שזה גדול יותר מדיני נפשות וכמ"ש מרן זיע"א ביב"א בח"ו בתשובה להתיר את העגונות של מלחמת יום הכיפורים.
 
רק בשביל זה צריך להאריך את כהונת הרבניים הראשיים בראשות מרן שליט"א עד אחרי המלחמה, כדי לדון ולפסוק בכל ענייני העגונות עד פסיקת ההלכה למעשה, כי הדברים מבהילים ועצומים שזה גדול יותר מדיני נפשות וכמ"ש מרן זיע"א ביב"א בח"ו בתשובה להתיר את העגונות של מלחמת יום הכיפורים.
וכי אם יבחרו הרב דוד יוסף או הרב יהודה דרעי (למשל) הם לא יוכלו להתיר עגונות אלו?!
 
וכי אם יבחרו הרב דוד יוסף או הרב יהודה דרעי (למשל) הם לא יוכלו להתיר עגונות אלו?!
הגר"ד יוסף שליט"א שיכנס מי יודע אם יוכל איך שנכנס ישר להתיר עגונות ונושאים מסובכים
הגאון הראש"ל שליט"א הוא בקי בליהות רב ראשי כבר עשר שנים ולכן עדיף שהוא ימשיך בהתר עגונות
וכן הגר"י דרעי שאע"פ שהוא חבר מועצת הרה"ר ורב ב"ש עדין הוא לא רב גדול ומורה הוראה ופוסק מפורסם ואין לו נסיון
 
נערך לאחרונה:
הגר"ד יוסף שליט"א שיכנס מי יודע אם יוכל איך שנכנס ישר להתיר עגונות ונושאים מסובכים
הגאון הראש"ל שליט"א הוא בקי בליהות רב ראשי כבר עשר שנים ולכן עדיף שהוא ימשיך בהתר עגונות
וכן הגר"י דרעי שאע"פ שהוא חבר מועצת הרה"ר ורב ב"ש עדין הוא לא רב ראשי ואין לו נסיון
לגבי הרב דוד יוסף, יתכן.
לגבי הרב יהודה דרעי, הוא הרי ותיק יותר בבתי הדין מאשר הרב יצחק יוסף
 
הגר"ד יוסף שליט"א שיכנס מי יודע אם יוכל איך שנכנס ישר להתיר עגונות ונושאים מסובכים
הגאון הראש"ל שליט"א הוא בקי בליהות רב ראשי כבר עשר שנים ולכן עדיף שהוא ימשיך בהתר עגונות
וכן הגר"י דרעי שאע"פ שהוא חבר מועצת הרה"ר ורב ב"ש עדין הוא לא רב גדול ומורה הוראה ופוסק מפורסם ואין לו נסיון
סלח לי,
אבל מי אתה שתדרג ????
מי עדיף, למי יש ניסיון ...
אולי נמנה אותך ??
לילה טוב !!!
 
העניין שכל זמן שלא קורה תקלה רצינית כגון שאחרי שהתירו אישה וכמעט נישאת גילו שבעלה חי, אין לציבור מידע על סמך מה התירו מי שהתירו. (שקיפות טרם מוכרת שם) ולכן ניתן להניח כי מן הסתם כל מה שהותר היה בהתאם למה שההלכה וכו'

אך כמה עצוב שיש 'רבנים' שהרבה כשרים ושלמים ויראים לא היו אוכלים על שלחנם לחם ומים ובסופו של דבר עליהם סומכים בדברים שלא מתפרסמים
(ולא כל שאלה מגיעה עד הרה"ר).
 
יש ספרים שיש בהם הרבה תשובות על עגונות והקורא יודע מראש שכל התשובות המסקנה בסוף להתיר. (הסטטיסטיקה לא משקרת) אז למי זה משנה מה הטעם ולמה העבודה הזאת לכם ?
איזה מין טיעון זה ת''ח יושב וטורח ובודק האם ניתן ע''פ הממצאים שבפניו להתיר ז''א האם זה עומד בדרישות ההלכה להתיר כן או לא, ז'''א שיש כאן עבודה רצינית.
יתכן שבמקרים מסויימים הרבה יותר קל להתיר ונצרך רק אישור סופי ומסתבר שזה מה שהיה באותה ישיבה עם מרן הראשל''צ כי מקרים מקרים מורכבים נצרך לשבת על הנושא ימים ולילות הן מבחינת בירור העובדות והן מבחינת בירור ההלכה.
 
איזה מין טיעון זה ת''ח יושב וטורח ובודק האם ניתן ע''פ הממצאים שבפניו להתיר ז''א האם זה עומד בדרישות ההלכה להתיר כן או לא, ז'''א שיש כאן עבודה רצינית.
יתכן שבמקרים מסויימים הרבה יותר קל להתיר ונצרך רק אישור סופי
הנתונים מדברים בעד עצמם. אם מתוך x שאלות כולם היו המסקנה להתיר (חלקם בקלות חלקם בדוחק חלקם עםם 'כאב בטן' וכו') המסקנה ידועה מראש הלא כן ?
 
ברור שבהררבה מקרים ניסוח התשובה נעשית לאחר היתר העגונה וזה נראה כאילו שזה מוליך להיתר כמצוי בהרבה תשובות
אתה מתכוון שמשום מה הרב כשמחליט לסדר את הספר הוא מכניס רק את התשובות שהוא התיר או שמשום מה זה יוצא ככה
 
חזור
חלק עליון