• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מאחורי הקלעים של השיעור השבועי - וכל מה שקשור לשיעור של מרן שליט"א זה המקום.

לא קצת תרתי דסתרי?
זה יכול מאוד לבלבל את הציבור, אלא אם כן הרב הנ"ל הולך להגיד שהוא חוזר בו ומפסיק הלל בנגינה.
אכן הצהיר כעת שחוזר בו ויותר לא יהיו כלי נגינה.
אשריו ואשרי חלקו.
 
אשרינו שזכינו בדורנו למרן שליט"א ולגאון הצדיק הרב עמרמי שליט"א, איזה ענוה טהורה! הרב עמרמי דבק במרן ובת"ח ומחפש את האמת בענוה טהורה! אשרינו שאלו הם רבני ישראל!
[כמובן איני מדבר ח"ו על רבנים אחרים, יתכן ומי שעושה כל זמר לא יודע את ההלכה הזו, או שמסתמך על פוסקים להתיר. איני יודע. בכל אופן רק רציתי להבהיר שאני לא דיברתי עליהם].
 
[COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.87)]
״משנים את ההנהגה, חוזרים בתשובה״

לאחר הסערה: הרב אייל עמרמי הכריז בשיעורו של הראשל"צ: "יהיו שירים, אבל בלי כלים"​

הרב אייל עמרמי, הופיע בשיעורו של הראשל"צ הגר״י יוסף ביזדים, והתייחס לשירה שהכניס לתפילות בבית מדרשו, מה שהוביל לסוקרת קשה מצד הרב הראשי | הסביר כי "זה היה בקהילה לבעלי תשובה״ | התחייב: ״אחרי שהתברר כי זו לא דעתו של מורנו ורבנו, קיבלנו על עצמנו לחזור בתשובה שלימה ולהפסיק עם זה" (חרדים)​

ישי כהן | כיכר השבת | 23:14
[/COLOR]

[COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.87)]
Media player poster frame
"לא יהיו כלי נגינה" | צפו בדבריו המלאים של הגר"א עמרמי​
לאחר הסערה בעקבות המתקפה החריפה של הראשון לציון, הגאון רבי אייל עמרמי, רב הקהילה בשכונת הר חומה בדרום ירושלים, הגיע הערב (מוצ"ש) להשתתף בשיעורו השבועי של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, שם אף נשא נדברים ששודרו להמונים בשידור חי, במעמד הגר"י יוסף.
בדבריו, התנצל הגר"א עמרמי על הנוהג בקהילתו להביא כלי נגינה ולערוך תפילה מוזיקלית בראש חודש ובחול המועד והסביר כי את הנוהג הזה הוא ראה אצל גדולי ישראל ובראשם המקובל הגאון רבי דב קוק והגאון רבי שלמה יהודה בארי - הינוקא.
"ברוך השם זיכנה אותנו השם לקהילה מפוארת בשכונת הר חומה והכל בעצתו של מורנו ורבנו לא זזנו ממנו ימינה ושמאלה פתח הגר"א עמרמי את דבריו.
"בתקופה האחרונה" הוא אמר, "ראינו שיש הרבה בעלי תשובה שאוהבים את הניגונים והשירים. הם רגילים מהחיים הקודמים שלהם. ראיתי רבנים שמנהיגים גם כן בבתי הכנסיות שלהם כמו הרב קו שיחיה בטבריה, כמו הרב שלום הרוש. כמו הרב הינוקא".
"הם מכניסים בראשי חודשים כשאומרים הלל, שיהיה עם ניגונים וכלי נגינה" אמר הגר"א עמרמי. "מתוך תמימות, עשינו גם בבית הכנסת שלנו וראינו שאנשים מגיעים מהקריות, מדימונה, זה נותן להם שמחת חיים" הוא הסביר.
"זה לא כמו אצלכם הבני תורה שיש לכם פיקודי השם משמחי לב. להם אין את זה. ועשינו את זה. ואחרי שהתברר לנו שדעתו של מורנו הרב שזה הנהגה רפורמית, מיד קיבלנו על עצמנו לשנות את ההנהגה בעזרת השם, חוזרים בתשובה שלימה. לא זזים ממורינו ורבנו" הוא אמר.
הגר"א עמרמי הבהיר כי "יהיה שירים. אבל בלי כלי נגינה. ונעשה שירים לקדוש ברוך הוא, כמו שאומר הבן איש לי: "זמרת י-ה ויהי לי לישועה". כל פעם כשאתה תשיר להשם, כשיש לך צרה, מיד תהיה לך ישועה".
"אני מברך את מרן מלכא שהקדוש ברוך הוא יאריך את ימיו בטוב ובנעימים וינהיג אותנו לדורי דורות. עד ביאת משיח צדקינו. תמיד נלך לאורו" הוא אמר בסיום דבריו.
כזכור, וכפי שנחשף לראשונה כאן ב'כיכר השבת', במהלך ימי חול המועד האחרון, תקף הראשל"צ הגר"י יוסף את הנוהג לשיר את ההלל עם כלי נגינה בתוך בית הכנסת: "זה חיקוי של מנהג הרפורמים, כך הם עושים, הרחק מן הכיעור ומהדומה לו".
"מה זה? בתוך בית כנסת? בתפילה? כשעושים שמחת בית השואבה זה כן, זו שמחה של מצווה, אבל לא באמצע התפילה. באמצע התפילה זה חיקוי של המנהג של הרפורמים" תהה הראשל"צ.[/COLOR]
 
לאיפה הרב אלחרר הלך?
בשנה האחרונה הוא לא הרגיש טוב והיה זמן רב בביה"ח, ה' ירפאהו רפו"ש, כמדומה ששמו לתפילה יצחק בן מרגלית

אפרופו מאחורי הקלעים של השיעור השבועי, מי שרוצה לדעת הרבה מהסודות והרמזים שנאמרים בשיעור שיבוא לשיעור של מו"ר שליט"א באור חביב לפני תפילת מנחה של שבת...
 
בשנה האחרונה הוא לא הרגיש טוב והיה זמן רב בביה"ח, ה' ירפאהו רפו"ש, כמדומה ששמו לתפילה יצחק בן מרגלית

אפרופו מאחורי הקלעים של השיעור השבועי, מי שרוצה לדעת הרבה מהסודות והרמזים שנאמרים בשיעור שיבוא לשיעור של מו"ר שליט"א באור חביב לפני תפילת מנחה של שבת...
שמו כשם מו"ר ואמו ופלא.
 
חזור
חלק עליון