מתלמידי מרן הראש"ל
Moderator
האם זה כמו יין שאסור או שמיץ ענבים אינו משמח כיין
שכחתי לציין מי יודע האם מותר או אסור לפי דעת מרן זצוק''ל והיבדל''ח מרן שליט''אבאור לציון, וכן במנחת שלמה (הגרש"ז אויערבך) פסקו לאיסור.
אכן הגר"ד הכהן קוק מטבריה התיר בזה.
לפי מרן זיע"א אין בכלל בעיה ביין אפילו שלא מיץ ענבים בתשעת הימים. אלא רק בסעודה מפסקת.האם זה כמו יין שאסור או שמיץ ענבים אינו משמח כיין
??????????????בחזו''ע כבר כתב בזה
איפה כתוב אחר חצות היום?שאלתי כמובן ערב תשעה באב אחר חצות היום כתוב בילקוט יוסף דהוא מדינא דגמ' שאסור לשתות יין
אבל הוא הזכיר גם את עניין הסעודה מפסקת, לא?בילקוט יוסף הלכות ארבע תעניות עמ' שנו
אבל מה הבעיה בערב תשעה באב שלא בסעודת מפסקת עצמה?אסור כיין, שהרי במוצ"ש נהגו האשכנזים שלא לשתות יין של ההבדלה אלא לתת לקטן. ואם אין קטן הם עושים על חמר מדינה.
ואם איתא שאכן זהו אינו יין הרי היו עושים על מיץ ענבים.
מישהו אמר שיש בעיה? לא ראיתיאבל מה הבעיה בערב תשעה באב שלא בסעודת מפסקת עצמה?
מה הבעיה בצאת הצום? רק בסעודה מפסקת אסוראצלינו בבית הכנסת מישהו הביא במוצאי הצום מיץ ענבים שהוסיף לו הרבה מים, שהוא אליבע דכו"ע שהכל, והתעורר נדון האם שרי או שסו"ס כיון שיש בו יין, אע"פ שברכתו שהכל, יש לאסור. [ויל"ע אי דמי למיץ בטעם ענבים באופן ששמים בו יין]. ויל"ע.