• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

שתית מיץ ענבים בערב תשעה באב

באור לציון, וכן במנחת שלמה (הגרש"ז אויערבך) פסקו לאיסור.
אכן הגר"ד הכהן קוק מטבריה התיר בזה.
שכחתי לציין מי יודע האם מותר או אסור לפי דעת מרן זצוק''ל והיבדל''ח מרן שליט''א
 
אסור כיין, שהרי במוצ"ש נהגו האשכנזים שלא לשתות יין של ההבדלה אלא לתת לקטן. ואם אין קטן הם עושים על חמר מדינה.
ואם איתא שאכן זהו אינו יין הרי היו עושים על מיץ ענבים.
אבל מה הבעיה בערב תשעה באב שלא בסעודת מפסקת עצמה?
 
אצלינו בבית הכנסת מישהו הביא במוצאי הצום מיץ ענבים שהוסיף לו הרבה מים, שהוא אליבע דכו"ע שהכל, והתעורר נדון האם שרי או שסו"ס כיון שיש בו יין, אע"פ שברכתו שהכל, יש לאסור. [ויל"ע אי דמי למיץ בטעם ענבים באופן ששמים בו יין]. ויל"ע.
 
אצלינו בבית הכנסת מישהו הביא במוצאי הצום מיץ ענבים שהוסיף לו הרבה מים, שהוא אליבע דכו"ע שהכל, והתעורר נדון האם שרי או שסו"ס כיון שיש בו יין, אע"פ שברכתו שהכל, יש לאסור. [ויל"ע אי דמי למיץ בטעם ענבים באופן ששמים בו יין]. ויל"ע.
מה הבעיה בצאת הצום? רק בסעודה מפסקת אסור
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון