היה מעשה בגמ' שאחד הגיע ללמוד לפני שמואל והתחיל ללמוד איתו אלף בית וכשלמד על האות א' שאל התלמיד מי אמר שזה אלף אולי זה בית או גימל אחרי כמה פעמים שהוא המשיך להקשות עליו שמואל תפס באוזנו ומשך אותה הוא התחיל לצעוק לשמואל שיעזוב את האוזן שלו אך שמואל ענה לו מי אמר שזה אוזן אולי זה אף או הפה השיב לו התלמיד מה זאת אומרת כולם יודעים שזה אוזן ולכך קוראים לזה כך אמר לו שמואל מצוין כך כולם יודעים שזה אלף וזה אות ביתידוע מה שאומרים מר'ן ר'ת ממאתים רבנים נסמך
ולא הבנתי, אולי זה ר'ת מחמש רבנים נסמך ואולי מאלף?
אפשר גםידוע מה שאומרים מר'ן ר'ת ממאתים רבנים נסמך
ולא הבנתי, אולי זה ר'ת מחמש רבנים נסמך ואולי מאלף?
ואז הוא ישאל אותך אפשר גם מליון רבנים נסמךאפשר גם
מאתים רבנים נסמך
ולא ממאתים, ואז לק"מ.
למה מליון? מאה.מליון רבנים נסמך
אפשר גם
מאתים רבנים נסמך
ולא ממאתים, ואז לק"מ.
ואז אני ישאל אותך (או יותר נכון יעדכן אותך) שבעברית תקינה לא אומרים ככה. אין משפט כזה. נקודה.ואז הוא ישאל אותך אפשר גם מליון רבנים נסמך
בקיצור אין לדבר סוף........
כך כתב בשם הגדולים להרב חיד"א שזה ר"ת מר"ן מאתיים רבנים נסמךידוע מה שאומרים מר'ן ר'ת ממאתים רבנים נסמך
ולא הבנתי, אולי זה ר'ת מחמש רבנים נסמך ואולי מאלף?
יתכן ואתה צודק. אבל בר"ת אין כ"כ בעיה בזה. ובר"ת יש פחות קפידה שתהיה עברית תקינה, כיון שזה אחרי הכל ר"ת.ואז אני ישאל אותך (או יותר נכון יעדכן אותך) שבעברית תקינה לא אומרים ככה. אין משפט כזה. נקודה.
ואולי גם מאפס רבנים נסמך.....ידוע מה שאומרים מר'ן ר'ת ממאתים רבנים נסמך
ולא הבנתי, אולי זה ר'ת מחמש רבנים נסמך ואולי מאלף?
רק ראיתי מביאים שהכוונה היא שמאתיים רבנים סמכו על כללו של מרן ז''ל שפוסקים כג' עמודי הוראה, או כתרי מתלת.כך כתב בשם הגדולים להרב חיד"א שזה ר"ת מר"ן מאתיים רבנים נסמך
כבודו מתייחס אלי?רבי חיים מודעי בספרו שו"ת חיים לעולם (יו"ד סי' א) כותב שמרן נסמך ע"י מאתים רבנים. וד"ב.
ועיין עוד בספר תעלומות לב (ח"ג קו). ובקש שלמה לר שלמה בן דאנן (סי' טל). ובספר מנחת העומר (דף א בסופו).רבי חיים מודעי בספרו שו"ת חיים לעולם (יו"ד סי' א) כותב שמרן נסמך ע"י מאתים רבנים. וד"ב.
לכולם.כבודו מתייחס אלי?
השאלה היא מה פירוש "נסמך"לכולם.
בפשטות שקיבלו עליהם את הוראותיו לכל אשר יאמר.השאלה היא מה פירוש "נסמך"